Az elmúlt években két Forza Horizon-játékot is kaptunk, a széria sikerét megalapozó, szimulátorosabb hangvételű Forza Motorsport franchise viszont 2017 óta pihenőn volt. Így aztán nagy esemény, hogy október 10-én végre befut a szám szerint 8., de egyszerűen csak Forza Motorsportnak hívott új epizód.
A jó hír, hogy a tesztünk alapján a Turn10 csapata ezúttal sem okozott csalódást, és nemcsak egy remek vezetési élményt nyújtó, gyönyörű játékot szállított le az Xboxra, de a teljesítményt is sikerült stabilra hangolniuk a srácoknak. A jelek szerint azonban a PC-n már sajnos nem ez a helyzet.
Ahogy azt a Microsoft-exkluzívoktól megszokhattuk, a Forza Motorsport számítógépre is érkezik, ám a PCGamesN tesztelője itt már nem fest túl jó képet az optimalizálásról. Niall Walsh egy i7-9700K processzorral, 32 GB DDR5 memóriával és GeForce RTX 3080 videokártyával szerelt konfigon vitte el egy körre a játékot, ám a sugárkövetés (ray-tracing) aktiválásával 30 fps alá esett a képkockasebesség, holott ezt a minimum követelmények (i5, 16 GB RAM, RTX 2080 Ti) fényében semmiképp sem indokolná a PC ereje.
Nem tervezett hibára utal az is, hogy a probléma inkább az Nvidia-kártyák tulajdonosait sújtja, mivel Walsh később egy AMD-alapú konfigurációval (Ryzen 7 7800 X3D, Radeon 7900 XTX, 32 GB DDR 5 RAM) is tett egy próbát, és itt már 50 fps-t mért ray-tracing/4K felbontás mellett. Reméljük, hogy a Turn10 minél előbb kiad egy frissítést a GeForce-kártyákhoz, amire az október 5-i Early Acces-rajtig (ez a Premium-kiadás vásárlóinak szól) ugyan már nem igazán maradt idő, de az október 10-i hivatalos megjelenésig még lehet reménykedni az optimalizációban.
Ha pedig addig sem jön össze a dolog, akkor érdemes lehet várni a vásárlással, a Turn10 ugyanis azt ígéri, hogy folyamatosan gondozni fogják a játékot, minden hónapban újabb tartalmakat szállítva, így talán a teljesítménygondok orvosolására is jutnak erőforrások.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.