Fénysebességgel robog felénk a Mass Effect Legendary Edition, hogy felújítva, gatyába rázva, és majdnem hiánytalanul (kimarad az első rész egyik DLC-je, valamint a harmadik többjátékos módja) elhozza a BioWare trilógiáját olyan platformokra is, amelyek eddig csak a visszafelé kompatibilitás révén lehetett játszani, vagy még úgy sem.
Mint ismeretes, főként a rosszul öregedett első részt pofozták ki a fejlesztők, hogy egy szintre kerüljön a folytatásokkal, és valamelyest még a játékmenetbe, illetve a helyszínek felépítésébe is belenyúltak, így nem csak a látvány újul meg.
Azt már eddig is tudtuk, hogy milyen erős PC kell a Mass Effect Legendary Edition futtatásához, de egészen mostanáig nyitott kérdés volt, hogy mekkora felbontást tud kisajtolni a BioWare a konzolokból, és ehhez milyen képfrissítési ráta társul. Lesz-e olyan gép, amelyiken megvalósíthatatlan a 60 fps, vagy olyan, amelyik akár a 120-at is tudja támogatni?
Egy friss bejegyzés végre tiszta vizet öntött a pohárba, így azt is megtudhattuk, hogy drámaian lerövidített töltési időn túl miként profitálnak a játékok az új generációs konzolok a jóval erősebb hardveréből, ha Favor Quality vagy Favor Framerate módban indítjuk el őket.
PlayStation 5: FQ módban 4K/60 fps; FF módban 1440p/60 fps
PlayStation 4 Pro: FQ módban 4K/30 fps; FF módban 1440p/60 fps
PlayStation 4: FQ módban 1080p/30 fps; FF módban 1080p/60 fps
Xbox Series X: FQ módban 4K/60 fps; FF módban 1440p/120 fps
Xbox Series S/Xbox One X: FQ módban 4K/30 fps; FF módban 1440p/60 fps
Xbox One: FQ módban 1080p/30 fps; FF módban 1080p/60 fps
Természetesen a PC-ről sem feledkezett meg a BioWare, akinek alkalmas rá a vasa, akár 240 fps-t is kihozhat a trilógia mindhárom részéből, miközben cseppet sem meglepő módon miriádnyi beállítási lehetőséget piszkálgatva keresheti a számára ideálisat.