Miután megtudtuk, hogy a Microsoft felvásárolja a ZeniMax Mediát, azon töprengtünk a kollégákkal, hogy vajon ennek következtében végre megszabadul-e a Bethesda a régóta toldozott-foldozott Creation Engine-től egy modernebb motor kedvéért, mert akkor a későbbi játékok talán - hangsúlyozom, talán - kevesebb buggal jelennének meg.
Reményeinket hamar szertefoszlatta Todd Howard, aki megerősítette, hogy a rengeteg mém forrásává vált motor nem megy sehova, mindössze átalakul, hogy ki tudja szolgálni a Starfield, valamint a teljesen új architektúrára épülő konzolok igényeit.
Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy a tranzakció még nem zárult le, 2021 első felében kerülhet csak rá sor, ha már a hatóságok is áldásukat adták rá, tehát addig az érintett felek rendkívül óvatosan beszélnek a jövőbeli címek esetleges exkluzivitásáról. Phil Spencer azért, mert még nem ő dirigál Howardéknak, ha megtenné, azzal törvényt szegne. Howard pedig azért, mert ha kijelentené, hogy PS5-re is érkezik a Starfield és The Elders Scrolls VI, akkor könnyen megeshet, hogy utóbb kénytelen lenne megcáfolni a saját szavait.
A Creation Engine állapota a minap ismét szóba került, amikor is Howard bő egy órán keresztül beszélgetett a GamesIndustry.biz újságírójával a Develop: Brighton Digital 2020 keretében. Így megtudhattok, hogy a Bethesda is tisztában van a sokat kritizált motor hiányosságaival.
"Tudjuk, hogy többet kell dolgoznunk rajta, mint korábban, egyébként így is szoktuk ezt két generáció között. Megerősíthetem, hogy egy ideje már elkezdődött a munka."
Hogy nem csak a levegőbe beszél, a következőkkel igyekezett alátámasztani.
"Több fejlesztőt állítottunk rá, mint valaha, talán ötször annyit. Vagyis az átalakítás mértéke az eddigi legnagyobb, még a Morrowind és az Oblivion közötti váltásnál is szembetűnőbb."
A procedurális generálástól az animációkon át a renderelésig szinte teljesen átírjak, hogy amikor az említett játékok megjelennek, és mi is láthatjuk a végeredményt, akkor legalább annyira elégedettek legyünk, mint ők maguk.