Hirdetés

Ütős demó mutatja meg, mire képes az Unreal Engine 5.2

|

Folyamatosan fejlődik az Epic új generációs játékmotorja.

Hirdetés

Az Unreal Engine 5 mögött már egész hosszú út áll, hiszen a 2020-as leleplezése előtt is évek óta kalapálták, azt követően pedig újabb két esztendőnek kellett eltelnie, mire a nyilvánosság is hozzáférhetett. Az új játékmotor publikus rajtja tavaly áprilisban történt meg, a nemrég lezajlott State of Unreal rendezvényen pedig megvillantották a legfrissebb verzióját. Az egyelőre csak preview fázisban elérhető Unreal Engine 5.2 új eszközökkel bővíti a technológia repertoárját, hogy a fejlesztők még lenyűgözőbb játékokkal kápráztathassanak el minket.

Az új verzió az alábbi, látványos demón mutatkozott be, amelyben egy sűrű erdőben járunk, és egy Rivian típusú elektromos pickup is feltűnik. Az Electric Dream című anyag egyebek mellett az Unreal Engine 5.2 procedurális generálási képességeire koncentrál, amely automatikusan létrehozott elemekkel könnyíti meg az alkotók dolgát.

Hirdetés

Ennek képességeit 4 perc környékén láthatjuk, amikor egy óriási sziklát adnak a buja környezethez, majd az egészet odébb húzzák, a motor pedig egy pillanat alatt kitölti az üres teret.

Az Unreal Engine 5.2 másik nagy dobása a Chaos Physics Engine, amely a fejlesztő Epic szerint jobban teljesít, mint az Nvidia nyílt forráskódú PhysX fizikai motorja, ezért fokozatosan fel fogja váltani azt. A Chaos olyan csodákat tesz lehetővé, mint a gumiabroncsok élethű deformációja, vagy éppen a folyadékok és a légrugózás szimulációja.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A harmadik újdonság pedig a Substrate nevű keretrendszer, amellyel a fejlesztők különböző árnyékolási modelleket állíthatnak össze, hogy nagyobb befolyással bírjanak az elemek megjelenésére. Az Epic ezt a Rivian fényezésének valós idejű kicserélésével demonstrálta. A Substrate eredetileg az Unreal Engine 5.1-ben bukkant fel, az 5.2-es verzió viszont már kísérleti funkcióként teszi elérhetővé.

Ha tovább gyönyörködnél az Unreal Engine képességeiben, ajánljuk a szédületes arcanimációkat produkáló MetaHuman Animator demóját a Senua's Saga: Hellblade II-vel, illetve az Epic a Lords of the Fallen főszereplésével is megosztott egy látványos videót a State of Unreal alkalmából.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)