Tim Sweeney, az EPIC vezető programozója a minap nyilatkozott a TGDaily-nek. Az interjúban elárulta, hogy hosszú életet jósolnak az Unreal Engine 3-nak és ennek megfelelően hosszú útat kell még bejárnia a népszerű engine-nek. Ebből kifolyólag nem is tervezik elsietni a következő generációs grafikai megváltásuk fejlesztését.
Az Unreal Engine 4 az előzetes ígéretek szerint csak 2-3 év múlva mutatkozna be. Sweeney itt azonnal leszögezte, hogy a fő csapásirány a következő generációs konzolok lesznek, azaz X360-ra és PS3-ra készülne a motor, persze ha a Nintendo előrukkol valami erőművel, akkor arra is szívesen optimalizálnák kódjukat. A PC-ről úgy nyilatkozott, hogy az csak második a sorban, egyelőre minden ami PC, az másodlagos.
Az EPIC másik atyaúristene, Mark "jól megmondom" Rein azonnal reagált Sweeney kijelentésére és kicsit pontosította munkatársa mondandóját. Rein már úgy nyilatkozott, hogy nem feltétlenül az X360-ra és PS3-ra kell gondolni, mint next-gen konzolokra, ugyanis szerinte ez a generáció nem lesz képes azt a technológiát megvalósítani, amin már most dolgoznak. Ezenkívül azt is megjegyezte, hogy ennek tükrében nem érdemes exkluzívításról beszélni.