A játékipar történéseit nyitott szemmel figyelÅ‘k minden bizonnyal nagyon is jól tudják, hogy miért lett rövid idÅ‘ alatt meghatározó fejlesztÅ‘csapat a Petroglyph. A nagyrészt egykori westwoodos arcokból verbuválódott team tagjai az elmúlt években (évtizedekben) szinte hihetetlen tapasztalatot szereztek a stratégiai programok területén (néhány cÃm, csak a miheztartás végett: Command & Conquer, Age of Civilization sorozat). Új formációjukban tudásuk minden elÅ‘nyét kihasználták, aminek az eredménye nemcsak a kritikailag, de az eladásokban is nagy sikert hozó Star Wars: Empire at War, majd egy kiegészÃtÅ‘ lett. A mindenki által jól ismert Csillagok háborúja-univerzum azonban tele van szigorú megkötésekkel és szabályokkal, Ãgy egyáltalán nem meglepÅ‘, hogy a srácok új alkotásukhoz egy teljesen egyedi világot akarnak létrehozni.
Rózsás jövő
Az alapszituáció szerint 2012-ben járunk, amikor az emberiség békésen tengeti háborúkkal, bűnnel teli mindennapjait, nem is sejtve, hogy már régóta figyelik onnan fentrÅ‘l. Egy napon azonban testet ölt az eddig csak lázálmokban létezÅ‘ fenyegetés, és a Hierarchynak nevezett idegen faj tiszteletét teszi a bolygón egy rövid eszmecsere erejéig. A fegyverropogással tarkÃtott beszélgetés végén az emberiség pedig kénytelen tudomásul venni, hogy saját erejével és tudásával még csak megsebezni sem képes az idegeneket. Az egyelÅ‘re még befejezetlen, kissé átlagosnak ható történet, valamint a sablonos cÃm azonban ne tévesszen meg senkit, itt ugyanis valami igazán nagy dobás van készülÅ‘ben...
Empire után Universe
Ahogy az várható volt, a Universe at War játékmechanizmusa nagyjából hasonló lesz az Empire at Warban megismerthez. A kampány és az egyjátékos mód gerincét a nagytérképes, globális menedzsment adja, ahol az igazán komoly döntéseket kell meghoznunk. A különféle területekért vÃvott harcokat persze már a jól ismert RTS-módban kell lejátszanunk, és itt lép képbe a játék egyik legkomolyabb újÃtása, a „Tactical Dynamics". Az ötlet nem teljesen ismeretlen, láthattunk korábban már hasonlót, ilyen mértékben azonban talán még soha: a csaták során valós idÅ‘ben is lehetÅ‘ség nyÃlik az egységek azonnali átképzésére, a fegyverek lecserélésére vagy akár a fejlÅ‘dési fa kozmetikázására. Gondoljunk csak bele, hogy az igazán ügyes stratégák ezzel mekkora elÅ‘nyhöz jutnak, hiszen gyakorlatilag bármilyen szituációhoz alkalmazkodhatnak néhány kattintással. A helyzet persze multiban válik majd még érdekesebbé, hiszen sohasem tudhatjuk, hogy ellenfelünk mikor alakÃtja át teljesen a seregét egy szempillantás alatt.
Eltűnt dicsőség
MeglehetÅ‘sen furán hangzik, hogy a Földért vÃvott csatába az emberiségnek gyakorlatilag semmilyen beleszólása nem lesz, csak a kampány elsÅ‘ részében irányÃthatjuk majd Å‘ket egy kicsit. A három játszható faj közül a Hierarchy lesz a nyers erÅ‘ képviselÅ‘je, Å‘k nem veszÅ‘dnek álcázással, mesterlövészekkel, inkább porig bombázzák a kérdéses területet. A másik ismert frakció a Novus: Å‘k teljesen számÃtógép- és energiafüggÅ‘k - hogy ez miként nyilvánul meg a játékban, arról maximum találgatni lehet (a harmadik oldalról egyelÅ‘re csak annyit árultak el a fejlesztÅ‘k, hogy nem a zergek lesznek J). Természetesen mindenkinek megvannak a saját, egyedi egységei és hÅ‘sei, az eddigi információk alapján biztosra vehetjük, hogy meglepetésekben nem lesz hiány. Ha a fentiekhez még hozzávesszük a feltuningolt Empire at War grafikus motort és a teljes mértékben pusztÃtható környezetet, akkor nem túlzás azt állÃtani, hogy a Universe at War: Earth Assault az év egyik legnagyobb durranása lehet.