Az Underworld Ascendant már egy jó ideje készülőben van, ám egészen eddig nem láthattunk túl sokat a belsőnézetes fantasy kalandjátékból. Most azonban megtört a jég, és maguk a fejlesztők is beszéltek a programról.
Ha valaki nem tudná. az 1992-es Ultima Underworld: The Stygian Abyss szellemi örököséről beszélünk. A '92-es cím egyébként számos innovációt hozott a játékiparba, többek között azt is, hogy a játékosoknak lehetőségük volt vertikálisan is mozgatni a kamerát, tehát karakterünk nyaka végre nem csak oldalirányba tudott mozogni. A folytatáshoz pedig megérkezett az első játékmenetet bemutató előzetes, amihez még egy fejlesztői videó naplót is kaptunk.
Az előzetes felvonultat néhány helyszínt és ellenséget a Stygian Abyssből, egy olyan figyelmeztetés kíséretében, ami a játékost szólítja fel a világ védelmére. A trailerben hordókat dobálnak, csapdákat kerülnek ki és mágiával teszik a környezetet játszóterükké. A hosszabb fejlesztői naplóban jóval részletesebben mesélnek a játékélményről. A játék motorját az Improvisation Engine-nek nevezték el, míg az Underworld Ascendant teljes egészében arra fókuszál, hogy a játékos maga fejtse meg, mi is zajlik körülötte. Ezt a szellemiséget az asztali szerepjátszós társasjátékok inspirálták, ahol a játékosoknak maguknak kell megoldást találni a felvetődő problémákra.
Az Underworld Ascendantnek viszont továbbra sincsen pontos megjelenési dátuma, egyedül azt tudjuk, hogy idén valószínűleg már játszhatunk vele.