Eleve nem lenne szabad olyan állapotban játékot kiadni, ahogy az Underworld Ascendant megjelent, de értékelhető, hogy a fejlesztők legalább próbálnak javítani a helyzeten.
Egy blogposztot tettek közzé, melyben bocsánatot kérnek, hogy csalódást okoztak, és hogy az élmény nem áll elég közel az Ultima Underworldhöz. Figyelték a visszajelzéseket, és mostantól teljes mértékben a hibák orvoslására, a játékélmény javítására fognak koncentrálni. Próbálják azt még jobbá tenni, ami eleve is működik.
Magyarázatot adtak arra is, hogy mi csúszott félre. Ahelyett, hogy egy az egyben lemásolták volna az Ultima Underworldöt, újítani akartak, és ennek eredményeképp alakult át a történetmesélés, ezért nem egy nagy, terjedelmes dungeont járhattunk be. Azt írják, a kísérletezésnek van egy olyan hozadéka, hogy bármi elsülhet jól és rosszul; ez most nem jött be. Emellett elmondták, hogy az egyik befektető megvonta tőlük a támogatást, és csak a 505 Gamesnek köszönhetően tudták összerakni a végül megjelent változatot. Persze mindezzel nem takarózni akarnak, nem kifogásokat keresnek.
A héten jöhet az első frissítés, ami átdolgozza a mentési- és harcrendszert, a szinteket, tárgyakat, a mozgást, majd februárban érkezhet a következő, mellyel a tervek szerint izgalmasabb questek, területek, szórakoztatóbb harc jöhet. A teljes roadmap itt olvasható.
Szerintetek helyre lehet még hozni a játékot?