Rengeteg játék kapja meg azt a kritikát, hogy a főhős valójában egy szivacs, aki csak úgy szívja magába a golyót, és hiába lőnek ki rá több tárat, olyan, mintha golyóálló lenne, különösen az alacsonyabb nehézségi szinteken.
Első ránézésre valószínűleg az Uncharted sorozatot is ezek közé tennénk, a Naughty Dog egyik animátora azonban most elárulta, hogy nem egészen ez a helyzet. Amikor a franchise-t megalkották, nagyon sokat merítettek az Indiana Jones filmekből és azok komikumából, ahol a főhős hatalmas túlerővel szemben is túléli, mert a Star Wars rohamosztagosait meghazudtoló pontossággal bírnak az ellenfelek.
That’s a mega-swing! Sidenote I learned on joining the team: Drake doesn’t ever take bullet damage. The red UI that shows ‘hits’ is to represent his ‘luck’ running out. Eventually enemies will get a clear shot and kill him if he takes enough near-misses. https://t.co/byzVKYXVe7
— Jonathan Cooper (@GameAnim) July 8, 2018
Most kiderült, hogy ez az Unchartedben is így működik. A csík a sarokban nem Nathan életerejét, hanem a szerencséjét szimbolizálja, ami minden egyes füle mellett elsuhanó golyóval csökken. Ha kifogy a szerencse, akkor az ellenfelek képesek eltalálni, amibe értelemszerűen belehal.
A lényegen nyilván nem változtat, de jó tudni, hogy erre is gondoltak a Naughty Dognál.