Hirdetés

Újraértékeli a Sony a szolgáltatásalapú játékokkal kapcsolatos terveit, és ennek a The Last of Us is kárát láthatja

|

A vezetés elkezdte felfeszegetni azokat az alapokat, amelyekre Jim Ryan építette volna a PlayStation jövőjét.

Hirdetés

Azt senki sem vitathatja, hogy a PlayStation brand jelene és közeljövője csodásan fest, nemcsak a kilencedik generációs konzol fogyása dönt rekordokat, hanem a platform új sztárjátékáé, a Marvel's Spider-Man 2-é is. Egyedül akkor tűnnek fel az aggodalom ráncai a rajongók homlokán, ha azt nézzük, hogy milyen bejelentett, vagy akár formálisan is leleplezett projektek készülnek a PlayStation stúdióinál, mivel ezeken belül meghökkentően nagy az ún. live service, azaz szolgáltatásalapú címek aránya.

A 2024 tavaszán nyugdíjba vonuló Jim Ryan utolsó éveiben a Sony Interactive Entertainment élén látványosan eltolódott a fókusz a PlayStation védjegyének számító, gyakorta filmszerű single-player játékokról a különböző monetizációs konstrukciókkal éveken át fejhető multis alkotásokra. Ennek szellemében 2026 márciusáig nem kevesebb mint 12 szolgáltatásalapú játékot tervezett piacra dobni.

Hirdetés

Ezek közé tartozik a The Last of Us többjátékos spin-offja, a multiplatform Marathon, a Jade Raymond stúdiója, a Heaven Studios által fejlesztett Fairgame$, valamint a Firewalk Studiosnál formálódó Concord is. Az egész stratégia arra épült, hogy majd a Halo és Destiny szériákon edződött Bungie mutatja az utat a többi csapat számára, és segíti őket tanácsaival, megosztva velük a live service-es játékok világában szerzett tapasztalatát.

Igen ám, de időközben a Bungie-nál jelentős létszámleépítésre került sor (mint utóbb kiderült, a Destiny 2 lassan elszivárgó játékosbázisa, valamint a vártnál 45 százalékkal kevesebb bevétel miatt), ami közrejátszhatott abban, hogy a Sony elnöke, Hiroki Totoki közlése szerint megfelezik a 2026 márciusáig kiadandó szolgáltatásalapú játékok számát. Egyelőre legalábbis ez a terv, mert bár újraértékelik a stratégiát, szó sincs arról, hogy 180 fokos fordulatot vennének, és az elmúlt évek munkáit kidobnák az ablakon. Totoki hangsúlyozta, hogy prioritásként kezelik a minőséget, arra törekszenek, hogy olyan játékokat adjanak ki, amelyeket a játékosok szeretnek és sokáig élvezhetnek.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)