Az első videojátékok megjelenése óta akkora fejlődés történt a technikai megoldások terén, hogy manapság már nemcsak grandiózus történetekkel, hanem egészen elképesztő, sokszor kifejezetten élethű látványvilággal is találkozhatunk. Persze ez nem jelenti azt, hogy később ne láthatnánk még szebb grafikákat, hiszen elég csak megnézni, hogy az elmúlt évtizedben mennyi változás történt ezen a téren.
Nagyon úgy tűnik, hogy az Electronic Arts-nak már vannak is ötletei annak kapcsán, hogyan lehetne még élethűbb karaktereket a képernyőinkre varázsolni. Egy nemrég bejegyzett szabadalom alapján ugyanis a vállalat egy olyan technológián dolgozik, ami még szofisztikáltabb arcmimikát eredményezne a 3D-s arcmodelleken. A rendszer célja az, hogy eltárolja és egyes karakterekhez rendelje a különféle arcformákat, így a végeredmény egy jóval egyedibb fizimiska lehet, ami igazodik az egyes szituációkhoz.
Gyaníthatóan az új technológia alaposan megkönnyítené az animátorok munkáját, de mivel ez egyelőre csak egy szabadalom, így lehet, hogy végül a kukában fog landolni. Ha nem, akkor hozzájárulhat majd ahhoz, hogy egyes játékok látványvilága tényleg újgenerációsnak hasson.