Kétségtelen, hogy az Anthem minden tekintetben elmaradt a várakozásoktól, és akkor még finoman fogalmaztunk, ám a fejlesztőcsapat azon része, amit még nem irányítottak át más projektekre, az Anthem 2.0 projekttel arra törekszik, hogy alapvető változtatásokkal új életet leheljen a játékba. Egy ideje a BioWare nem osztott meg információkat a fejlesztésekkel kapcsolatban, most viszont egy blogbejegyzésből megismerhettük a csapat legújabb ötleteit.
A jelenlegi tervek szerint az Anthem 2.0-ban megváltozna a fegyverkiosztás és a Javelinek rendszere. A tárgyakat 11 különböző kategóriába sorolták, és ezeket ezentúl feloldani kell majd, nem pedig véletlenszerű lootból szereznénk meg. A Javelinek fejlesztése szintén elvetné az eddig használt metódust, és a továbbiakban új képességekkel, passzív tulajdonságokkal, valamint a statisztikáit javító upgrade-ek révén tehetnénk ütőképesebbé a repülő páncélokat.
A képességfák rendszerében pedig már egy rakás új skillt és egyéb lehetőséget tesztelnek, hogy a játékosoknak minél több különböző testreszabási opcióból válogathassanak, és mindenki a játékstílusa szerint alakíthassa karakterét. Ezek mellett az új Artifact-rendszernek hála pedig különleges képességekkel, egyedi tulajdonságokkal lehet felszerelni a Javelineket és a Freelancereket is.
A BioWare további részleteket is megosztott az Anthem 2.0-ról, ezeket a hivatalos blogon olvashatjátok. A fejlesztőcsapat továbbá még elmondta, hogy a megosztott újdonságok túl is számos elképzelés tesztje zajlik, és több változtatás is tervben van, amelyekről egyelőre még nem értesült a nyilvánosság.