A Rockstar megerősítette, hogy a Grand Theft Auto V eseményeinek Los Santos ad helyet, de ennél többet nem igazán tudunk a játékról.
Hihető pletykákat közölt viszont egy névtelen, valamelyik brit PlayStationnel foglalkozó lapnál dolgozó újságíró, aki azt állítja, hogy a szerkesztőségben láttak már egy játékmenetet bemutató videót, és ugyan az embargó még nem telt le, az információk már amúgy is kiszivárogtak, így nem fél elmondani, amit tud. Mindenek előtt megjegyezte, hogy saját maga nem látta az említett anyagot, csak azt tudja elmondani, amit a kollégái mondtak. Innentől csak az olvasson tovább, akit nem zavar, ha idő előtt tud meg értékes információkat a játékról!
Elárulta, hogy ugyan Los Santos csak egy része volt San Andreas-nak, a Grand Theft Auto V-ben legalább négyszer akkora lesz, mint Liberty City volt a GTA IV-ben, és ez csak maga a város. A környező, vidéki területek és tengerpartok szintén hatalmasak. Hogy csak egy példát említsen, amíg a 30-as éveinek elején járó, afrikai/amerikai főszereplő a város közepéről a vidéki területekre ért, az egymagában 15 percig tartott. Lesznek hatalmas farmok, szélmalmok, és még egy olajfinomító is közel 100 NPC-vel, akik ott tevékenykednek. Az erdők gyönyörűbbek, mint a Red Dead Redemptionben, és kempingező és bicikliző emberekkel, fiatal, tábortűz körül iszogató és táncoló fiatalokkal találkozhatunk. Minden gyönyörűen van kidolgozva, de valljuk be, ezt el is várjuk.
A lövés mechanizmusán is rengeteget fejlesztettek, és a vízbe fejesugrás, mászás, gurulás és kúszás animációja is bekerült a nagyobb realizmus érdekében. Az újratöltés is kevésbé tűnik statikusnak. Sokkal több tereptárgyat mászhatunk meg, úgy mint létrák, oszlopok, stb. Rengeteg állattal is találkozhatunk kutyáktól kezdve a szarvasmarhákig, ahogy azt a RDR-ben már láthattuk. Nem tudjuk, hogy valamilyen büntetés jár-e ezek leöléséért, de majd meglátjuk. Mint azt a trailerben is láttuk, visszatérnek a repülők, amiket szabadon vezethetünk.
Rengeteg új épületbe térhetünk be, például a bevásárlóközpontok, campusok, rendőrség, egy hatalmas kórház, és lemehetünk a föld alatti csatornarendszerbe, ahol az egyik küldetés során jetskivel fogunk üldözősdit játszani, végén egy vízesésből való kiugrással. Az élő-lélegző város kifejezés már a GTA IV-re is igaz volt, a GTA V-ben pedig újabb szintre emelkedik. A járókelők kocognak, súlyzóznak, nőket szednek fel, rendőrök kergetik őket, vásárolnak, autót mosnak, kerítést javítanak, hazamennek, autót tankolnak stb.
Az autókat tuningolhatjuk/javíthatjuk, és a Rockstar gondolkozik azon, hogy tankolnunk is kelljen-e. Kivették a randevúzás lehetőségét, de a mobiltelefon megmaradt, viszont csak azok fognak rajta hívni, akik küldetést ajánlanak, vagy megkérnek, hogy ugorjunk el valahova a küldetés megkezdése előtt. A fegyverek maradnak a régiek, de lángszórók, távirányítós- és taposóaknák is bekerültek. Használhatjuk az utcán/épületekben talált tárgyakat fegyverként. Van egy múzeum tele ősi kardokkal és baltákkal, szóval nem feltétlenül kell egy szobanövénnyel agyonverni vetélytársunkat.
Úgy is felrobbanthatunk autókat, hogy az azokból kifolyó üzemanyagba lövünk, ami szépen végigég, majd robbanásban végződik. Sajnos a bowling, darts stb. lehetőségét is kivették, helyette kosarazhatunk, edzhetünk, szkanderozhatunk, birkózhatunk, ketrecharcban, triatlonon, vízi versenyeken vehetünk részt, kenuzhatunk, hegyet mászhatunk, vagy ejtőernyőzhetünk, és ez még nem minden. Karakterünk ruháját és testalkatát testreszabhatjuk, de magát a személyt nem.
Visszatérhetnek a betörések, de csak küldetésként, önszántunkból nem tudunk majd a szomszédhoz bekukkantani. Gyerekek nem lesznek, semmilyen formában. Embereket használhatunk pajzsként, vagy ejthetünk túszul. A rendőrök is realisztikusabban viselkednek. Ha megölünk valakit úgy, hogy nincs rendőr a közelben, nem kell félnünk az egy csillagtól olyan gyakran, mint az előző részben. A zsaruk füstöt, könnygázt, kutyákat, fejlett felszerelést és kosokat is használhatnak, hogy betörjenek az épületbe, amiben épp bujdosunk. Azokban az épületekben, ahol el tudunk bújni bezárhatjuk és eltorlaszolhatjuk az ajtót bútorokkal.
A fegyverekhez és járművekhez kapcsolódó szakértelmünk egyre csak növekszik, ha például állandóan motorozunk, egyre jobbak leszünk benne. Néhány fegyvert testreszabhatunk, néhányat pedig mi magunk készíthetünk el. Az egyik küldetés során egy nagyon ismerős, korábbi GTA-ban szereplő karaktert kell kiszabadítanunk. Az időjárás is fejlettebb, az eső zuhogni fog, de verőfényes napsütéssel és földrengéssel is találkozunk.
Nem kevés információt teregetett ki említett újságírónk, hogy ebből mennyi igaz, azt talán csak a Rockstar tudja biztosan. Milyen érzések keringenek bennetek ezek után? Jobban várjátok? Esetleg csalódottak vagytok? Még egyszer felhívnánk a figyelmet, hogy az itt látható infók csak pletykák, kéretik nem száz százalékosan biztosra venni.