Glen Schofield exkluzív interjút adott a Game Informernek (a lap júniusi számának dupla címlapján a Striking Distance Studios debütáló játéka feszített), minek során szóba kerültek a Dead Space-re kísértetiesen emlékeztető túlélőhorror (nem csoda, azt is Schofield tervezte) születésének körülményei is. A The Callisto Protocol rendezője hosszú szabadságra ment azután, hogy otthagyta a Sledgehammer Gamest és az Activisiont, a sivatagba elvonulva rajzolással ütötte agyon az idejét, miközben átgondolta, hogy mi legyen a következő lépése, valamint különböző játékötleteken törte a fejét. Ezek egyike volt a The Callisto Protocol, amelybe kapaszkodva felkeresett különböző kiadókat azzal a szándékkal hogy stúdiót alapítson, amely új IP-n dolgozna.
Ekkor még nem volt készen a teljes koncepció, csupán az alapok voltak meg: legyen a helyszín egy börtön, hiszen az félelmetes, a börtönnek pedig a Jupiter egyik holdja adjon otthont... és így tovább. Csak ezután ült össze az írócsapattal kidolgozni a részleteket és megváltoztatni azt, amit szükségesnek ítéltek. A módosításokkal a fejlesztés későbbi szakaszaiban sem riadtak vissza, ha a játékélmény megkívánta.
A The Callisto Protocol a dolgok jelen állása szerint december 2-án jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re, valamint Xbox Series X és Series S konzolokra, de azok is megnyugodhatnak, akik még nem váltottak generációt, mert a PS4-es és Xbox One-os kiadásról sem feledkezett meg a Striking Distance Studios és a Krafton párosa.