A The Last of Us rajongók abban reménykedtek, hogy március 28. örömünnep lesz majd a számukra, hiszen a PlayStation 3-as, a PlayStation 4-es és a PlayStation 5-ös játékosok után végre a PC-s közösség is megtapasztalhatja a Naughty Dog kultikus játékát a platformra szabva, azonban nagy pofára esés lett a dolog vége. Negatív értékelések armadája született, és pillanatok alatt bejárták a világhálót azok az elképesztő hibák, amiket a PC-s verzió produkál.
Ezek a nevetséges felvételek természetesen eljutottak a fejlesztőkhöz is, akik el is kezdtek dolgozni a teljesítménybeli problémákon és a grafikai anomáliákon, de a gyorsjavítások ellenére a helyzet olyan rossz volt, hogy elvileg bárki visszakérhette a pénzét, ha nem volt elégedett a termékkel.
Mi magunk is leteszteltük, hogy valóban annyira szörnyű-e az összkép, mint amennyire állítja a világháló népe, és ugyanazt tapasztaltuk: optimalizálatlanságot és hibákat. A Naughty Dog és az Iron Galaxy azonban nem adják fel, rendíthetetlenül dolgoznak a patcheken, most éppen az 1.0.3-as update érkezett meg, amely ismét igyekszik megoldani néhány hiányosságot, például az általunk is kifogásolt pocsék gombkiosztást (az nvidiásoknak pedig javasolják a legújabb driver letöltését).
Az 1.0.3-as javítás többek között új hangkompatibilitási beállításokat adott hozzá a porthoz, elhárított néhány olyan hibát, amik miatt korábban kicrashelhetett a játék, megoldott néhány renderelési problémát, és kevesebb T-pózba vágódott NPC-vel, rakoncátlankodó textúrával, valamint animációgonddal találkozhatunk majd a feltelepítése után, amiképpen olyan funkciók is részesültek a gondoskodásból, mint a fotómód és a New Game+. A javítások teljes listáját a Naughty Dog posztjában böngészhetitek át, de nem kevés rövid a Left Behind kiegészítőt is érintő felsorolás.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!