Cseppet sem túlzó az a plecsni, amit a Las Vegas-i Petroglyph munkatársai nyomtak magukra, ugyanis a stúdiót tényleg az egykori Westwood veteránjai alapították, és hozzáértésüket azóta nem csak olyan játékokkal bizonyították, mint a Star Wars: Empire at War, a Universe at War: Earth Assault, vagy a Grey Goo, hanem ők voltak azok, akik életet leheltek a Command & Conquer Remastered Collectionbe is.
Persze voltak a csapatnak mellényúlásai is az évek során, a Conan Unconqueredre aligha lehetnek büszkék a srácok, de reméljük, hogy az újonnan bejelentett The Great War: Western Front már megint a dicsőségfalon kaphat helyet.
A Frontier Foundry (a Jurassic World Evolution széria és az Elite Dangerous mögött álló Frontier Developments kiadói szárnya) által felkarolt alkotás az első világháború nyugati frontjára invitálja a stratégiai játékok kedvelőit, hogy az Antant vagy a Tengelyhatalmak oldalára állva döntésre vigye a háborút, sorra nyerve az 1914 és 1919 között zajló ütközeteket úgy a térképek fölött görnyedő tábornok, mint az embereinek közvetlenül a frontvonalon utasításokat üvöltő parancsnok szemszögéből.
Ez a kettősség különféle előnyöket nyújtó egyedi mechanikákban is testet ölt majd, legyen szó támadásról vagy védekezésről. Fontos, hogy okosan bánjunk a gondjainkra bízott erőforrásokkal, és jól válasszuk meg, hogy melyik helyszín védelmét kívánjuk megerősíteni, mert ebben a háborúban centiről centire, lövészárokról lövészárokra nyomulhatunk csak előre, és ugyanígy vonulunk vissza, ha szükséges. Fordulópontot az olyan új technológiák kifejlesztése és hadászati céllal történő alkalmazása hozhat, mint a mustárgáz és a harckocsik.
Mivel az ütközeteknek a sajtóközlemény szerint élő, perzisztens világ ad otthont, ez azt jelenti, hogy megmaradnak a táj arcképét átrajzoló korábbi ütközetek nyomai, továbbá számolnunk kell az időjárás esetleges változásával is. Nyilván nem kell hosszabban ecsetelnünk, hogy mivel jár, ha sártengerré változik a két lövészárokrendszer között húzódó senkiföldje.