Az MMO-k, a MOBA-k, és a gyűjtögetős kártyajákékok után a battle royale-oké volt az a műfaj, amiben néhány úttörő játék után szinte minden nagyobb kiadó elkészítette a saját változatát, hogy megpróbálja meglovagolni a hype-hullámot. A Ubisoft próbálkozása, a Hyper Scape gyakorlatilag totális érdektelenségbe fulladt, így nemrég teljes mértékben le is állították a szervereit.
A kiadó ennek ellenére úgy tűnik, hisz benne, hogy sikeres lehet a lövöldözős játékoknak ebben a műfajában, és egy újabb, más stílusokból is kölcsönző projekttel támadja be ezt a szegmenst.
Erről a játékipar titkairól gyakran tweetelő újságíró, Tom Henderson szivárogtatott, elmondása szerint Pathfinder kódnéven fut a Ubisoft újabb próbálkozása a battle royale műfajban. Annyira azért nem makacs a kiadó, hogy különösebb újdonság nélkül adjon zöld utat egy második projektnek ugyanabban a zsánerben, ezért az új játék egy kisebb csavart kap, és egy PvPvE módban a játékosok csapatai nemcsak egymás ellen küzdenek majd, hanem gépi ellenfeleket is le kell gyűrniük. A meccsek csúcspontja pedig egy bossfight lehet.
Az egyetlen a nagyobb stúdiók battle royale játékai közül, ami hasonló koncepcióra épül, a Crytek-féle Hunt: Showdown, aminek népszerűsége ugyan a PUBG: Battlegrounds vagy a Fortnite szintjéhez nem ért fel, de egy egészséges játékosbázist sikerült megtartania.
Henderson továbbá azt is tudni véli, hogy a pálya közepe felé két fal is a játékosok útját állja majd, amit mindig máshol törhetnek majd át, így is változatosabbá téve a meccseket. Illetve a szivárogtató információi szerint a játékosok a hero shooterek hagyományaihoz illően egyedi képességekkel rendelkező karaktereket vihetnek csatába a Pathfinderben.
Nektek hogy tetszik a koncepció? Kipróbálnátok egy ilyen játékot?