Messze még a Microsoft és az amerikai versenyhivatal (Federal Trade Commission, FTC) pereskedésének vége, amely azt hivatott eldönteni, hogy a redmondi óriás felvásárolhatja-e az Activision Blizzard játékkiadó-fejlesztőt.
A jogi adok-kapok meghallgatási szakaszában több érdekes információ is napvilágot látott, köztük a PlayStation Project Q kézikonzol lehetséges árával, a Nintendo Switch 2 teljesítményével és az Xbox Cloud Gaming nem túl acélos üzleti eredményeivel. Ilyen előzményekkel nem túl meglepő, hogy most egy újabb "kulisszatitok" derült ki, méghozzá a Minecraft kapcsán.
Az óriási sikereket elért sandbox-játék még 2014-ben került a Microsoft tulajdonába, miután a vállalat felvásárolta a fejlesztő Mojanget. A szeptemberben érkező Starfielddel ellentétben a redmondiak ebből sosem csináltak Xbox/Windows-exkluzívot, amit most előszeretettel hangoztatnak, mivel azt ígérik, hogy az Activisionhöz tartozó Call of Dutyval is így járnak el. A hivatalos magyarázat: a felvásárolt stúdiókat összefogó Xbox Game Studios minden címnél egyedileg mérlegel, hogy jó ötlet-e az exkluzivitás, a hatalmas népszerűséget élvező CoD-nál pedig nem érné meg a döntés.
A TweakTown beszámolója szerint a Microsoft pénzügyi vezetője, Tim Stuart ezt próbálta illusztrálni, amikor az ügyben eljáró bíróságnak tett vallomásában elárulta, hogy a Minecraft a konzolok közül épp az Xboxon keresi a legkevesebb pénzt. Stuart elmondása alapján a sandbox durván kétszer annyi bevételt hoz PlayStation platformokon, a legtöbbet viszont a Nintendo Switchen, ami nagyjából kétszerese a PS és négyszerese az Xbox bevételeinek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Stuart a bruttó árrést firtató kérdésre válaszolva azzal is megfejelte a dolgot, hogy a Mojang játéka az Xbox Game Studios egyik legjövedelmezőbb, "ha nem a legjövedelmezőbb" házon belüli címe. A Microsoft tehát mindezzel azt akarja üzenni, hogy bizonyos játékoknál egyszerűen nem jön ki a matek, és a Call of Duty is egy ilyen eset lenne.
Az érvelést egyébként a világ legtöbb versenyhatósága már elfogadta, amihez persze az is kellett, hogy a redmondiak 10 évre előre szinte minden létező platformra beígérték a CoD-ot. Az anyacégnek már csak a Bethesdát kellene meggyőznie, egy nemrégi szivárgás szerint ugyanis a stúdiónál nem igazán értik, hogy a Starfield miért nem részesülhetett hasonló elbánásban.