A Mass Effect Legendary Editiont leszámítva a BioWare csalódást okozott az utóbbi években a rajongóknak: sem a Mass Effect: Andromeda, sem az Anthem nem úgy sült el, ahogy szerették volna, így hát sok fog múlni a stúdió következő két projektjén. Előbb a Dragon Age: Dreadwolffal mutathatja meg a cég, hogy nem felejtett el játékot fejleszteni, aztán a másik nagy franchise-át, a Mass Effectet kell feltámasztania, amelyre a spekulációk szerint még sokat kell várnunk.
A következő Mass Effect fejlesztéséről eddig annyit tudtunk, hogy jelenleg egy kisebb csapat dolgozik rajta, a BioWare nagy része a Dreadwolf befejezésén szorgoskodik, most viszont kiderült az is, hogy kik kezeskednek a projektért, és így mindjárt biztatóbb a helyzet.
Michael Gamble, az új rész projektvezetője az X-en erősítette meg, hogy a Mass Effect trilógia veteránjai töltik be a kulcsszerepeket: az executive producer, a művészeti vezető, a kreatív vezető és a játék rendezője is a korábbi Mass Effecteken ügyködtek, szakértők a franchise területén.
Nem ez az első alkalom, hogy Gamble biztató hírt közölt a fejlesztőkkel kapcsolatban, korábban megerősítette, hogy a csapat több veteránt is felvonultat a Mass Effect trilógia munkatársai közül, szóval nem csak a fejesek között akad szakavatott munkaerő. Persze ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy az új rész megüti majd a trilógia szintjét, de jó jel.
Az új Mass Effect Unreal Engine 5-tel készül és elvileg nem lesz nyílt világú, mint a Mass Effect: Andromeda, inkább a kisebb területes megközelítést alkalmazza, mint a trilógia.