Tegnap számoltunk be arról a nagy felháborodást keltő interjúról, amelyben a Ubisoft elmondta, produkciós okok miatt nem lesz játszható női karakter a készül Assassin's Creed játékban.
A Polygon most Alex Hutchinsont, a Far Cry 4 vezetőjét kérdezte a játék kapcsán, elsősorban arra kihegyezve a dolgot, hogy milyen karakterekkel találkozunk majd a kooperatív többjátékos módban. A kínos csöndet aztán egy mondvacsinált indokokkal tarkított válasz követte, amely tovább fokozta a kedélyeket.
Fun fact #2: Aveline de Grandpré shares more of Connor Kenway's animations than Edward Kenway does. pic.twitter.com/lFHHnBfLht
— Jonathan Cooper (@GameAnim) 2014. június 11.
"Nagyon közel voltunk hozzá, hogy a játékosok kiválaszthassák a karakterüket. A csapatnak sajnos nem állt minden a rendelkezésére, és az animációk sem voltak a helyükön. Egyszerűen nem fért bele. A legtöbbet hoztuk ki magunkból, és minket is bánt a helyzet, de ami történt megtörtént, már nem lehet visszacsinálni" - mondta a játék vezetője.
We have a winner. “@AngelosLH: SHITSTORM TRACKER: E3 EDITION pic.twitter.com/Ju8HR0MnOn”
— Rachel Weber (@therachelweber) 2014. június 11.
Twitteren már az interjú előtt megindult egy kisebb kampány #womenarehardtoanimate néven, amelyhez a szakma számos képviselője csatlakozott. Szerintük az ilyen hozzáállás elfogadhatatlan, nem beszélve arról, hogy milyen indokokkal próbál takarózni a cég. A Naughty Dog animációs igazgatója szerint - aki korábban az Assassin's Creed III-on is dolgozott, így elég jól átlátja a helyzetet - egy-két nap alatt bekerülhetett volna egy női karakter
In my educated opinion, I would estimate this to be a day or two's work. Not a replacement of 8000 animations. http://t.co/z4OZl3Sngl
— Jonathan Cooper (@GameAnim) 2014. június 11.
Jonathan Cooper több tweetben kifogásolta a Ubisoft által propagált indoklást, hiszen szerinte a játék prototípusában még volt női karaktermodell. Több szakmabeli is értetlenkedve nézte a kihagyott ziccert, szerintük ugyanis nem kellett volna a nulláról felépíteni minden animációt, hiszen a férfi és női modellek mozgása nagyban megegyezik.
"We don't really care to put the effort in to make a woman assassin" #realrealityofgamedevelopment
A Ubisoft két különálló stúdiója dolgozik tehát két különböző projekten, és valamiért egyik előtt sem volt meg a lehetőség, hogy megalkossanak egy játszható női karaktert. A kiadó játékaiban voltak már női főszereplők, elég csak a Beyond Good & Evilre vagy a Child of Lightra gondolni, hogy az Assassin's Creedet ne is említsük, így nem teljesen érthető, miért is nem sikerült ezt most megoldani, láthatóan sokan örültek volna a lehetőségnek.