Mallatt szerint akik a PlayStation 4-et vagy az új Xbox-ot akarják megvenni, nagyköltségvetésű, minőségi, úgymond AAA-játékokkal szeretnének játszani. A casual címeknek még van létjogosultsága, de azok, amelyek a két véglet közé esnek, halálra vannak ítélve.
Így érvelt: "A spektrum egyik végén ott vannak azok a nagy AAA-játékok, amelyek nagy produkciós értéket adnak a játékosoknak, de ezekből is kevesebb lesz, a piac egyre nagyobb szeletét veszik el. Aztán a másik végén ott vannak a mobilos, tabletes, Facebookos termékek. Minden, ami a kettő közé kerül, kiesik."
A B-kategóriás játékok piaca szerinte összeomlott és majdnem el is tűnt. Nincs igény ilyen játékokra, csak a minőségiekre. "Szerintem azok a fejlesztők, akik a minőséget és a felhasználói élményt helyezik előtérbe (ahogy mi is tesszük az Ubisoft Montrealnál), hatalmas sikereket fognak elérni."
A szakmában többen kommentáltak erre spekulációra: az Avalanche Studios (Just Cause) kreatív igazgatója, Stefan Ljungqvist szerint a nagyköltségvetésű játékok maradnak, és elismerte, hogy kevesebb cím lesz. Kollégája, Christofer Sundberg is hangoztatta, hogy minőségi játékokra van szükség, noha ez nem feltétlenül jelenti, hogy nagyobbnak és szebbnek kell lenniük. Csak legyenek jók.