Patrice Desilets a modern játékipar egyik legismertebb alakja, akinek olyan címek fűződnek a nevéhez, mint a Prince of Persia: The Sands of Time vagy a mára már hatalmasra nőtt Assassin's Creed-sorozat. Ezért is volt hihetetlenül meglepő, amikor pár évvel ezelőtt a dizájner egy jogi összetűzés keretében elhagyta a Ubisoftot és habár továbbra is játékokat fejleszt a saját stúdiójában, ezidáig nem sokat tudtunk a távozásának hátteréről.
Desiléts most egy nagyobb interjúban beszélt többek között arról, hogy miért nem akart már többet a Ubisoftnál dolgozni és az egész kiindulópontja valójában annyi, hogy a dizájner nem bírta az óriáscégeken belül jellemző politikai manőverezést:
"A legnagyobb bajom azzal, amikor egy szervezetben dolgozom, hogy mindig én vagyok a létra alján vagy a közepén. Én vagyok az, akinek be kell számolnia arról, hogy mit csinálunk éppen, rengeteg a hazudozás és túl gyakran irányítják mások döntései a munkámat.
Elég súlyos képet fest ez a nagyüzemi munkáról:
Kreatív rendezőként nagyon nehéz leülni egy kamera elé, hogy aztán mások döntései miatt végül az egyik embernek ezt mondjam, a másiknak meg azt. Emellett arra is rájöttem, hogy amikor egy hatalmas franchise-on dolgozik az ember, akkor olyanoknak termeli a pénzt, akiket egyébként nem érdekli az ő sorsa, szóval elegem lett az egészből."
Desilets jelenleg a Panache stúdió vezetője, ahol az Ancestors: The Humankind Odyssey nevű játékon dolgozik egy kicsi, 24 fős csapattal. Elmondása szerint jobban szereti az ilyen kis csapatokat, mint az AAA projekteknél gyakori többszáz fős fejlesztőgárdákat, mint amilyennel az Assassin's Creed második részén is dolgozott. Az interjúban egyébként a korábbi játékáról, az 1666: Amsterdamról is szó esett és elárulta, hogy ha az Ancestors készen van, akkor mindenképp szeretné elkészíteni, mert nagyon fontos projekt a számára:
"Az a játék a bennünk lakozó ördögről szól és arról, hogy habár mind alapvetően jó fiúk vagyunk, valamiért néha mégsem. Ez egy nemzetközi téma és az ördög a világ összes kultúrájában megjelenik valamilyen formájában, én pedig ezt a szimbólumot szeretném megtámadni."
Erről a játékról sosem tudtunk meg igazán sokat, viszont korábban már láthattunk belőle egy rövid, félkész ízelítőt, ami azért felkeltette az érdeklődésünket, szóval szívesen látnánk egy kész, játszható változatot is.
Ti mit gondoltok?