Amikor a Two Point Studios csapata bejelentette, hogy a Sega támogatásával feltámasztja a Bullfrog 1997-es klasszikusát, sokak szíve dobbant nagyot, hiszen a menedzserjáték egyike a műfaj legjobbjainak, viszont kétségtelenül eljárt felette az idő (a moddereknek köszönhetően persze lehet vele trükközni), ezért ráfért, hogy valaki a mai korba helyezve friss vért pumpáljon belé. A Two Point alapítói között pedig olyanok is megtalálhatók, akik többek között a Theme Hospitalon is dolgoztak, így a lehető legjobb kezekbe került a modern szellemi örökös.
A kórházak egyre nagyobb kihívást jelentő igazgatása végül megtalálta a maga játékos bázisát, ennek következtében a csapat talán még nagyobb fába vágta a fejszéjét: a srácok átültették egyetemi környezetbe a koncepciót, amely az alapokat megtartva, de a Two Point Hospitalnál jóval több eredeti ötletet felvonultatva próbálja megtalálni a saját hangját. Spoiler: sikerült neki.
iGazgató
A Two Point Campus igyekezett megtartani mindent, ami működött az elődben és csiszolni azon, ami nem, valamint behozni számos új funkciót - mindezt pedig szépen fokozatosan ismerteti meg velünk. Eleinte csak felhúzunk egy előadótermet, felveszünk egy tanárt és gondoskodunk az illemhelyiségről, aztán pár küldetéssel és órával később már azon törhetjük a fejünket, hogy belefér-e a költségvetésbe egy képzettebb gondnok vagy éppen megalapítsuk-e a futók klubját is a könyvkedvelők egylete után, esetleg csődbe visz-e minket a diákok extravagáns társalgója. Értelemszerűen a hideg környéken lévő egyetemeken radiátorokról kell gondoskodnunk, a meleg tájékokon pedig a megfelelő hűtést kell biztosítanunk a tanulóknak, máskülönben romlik a komfortérzetük és betegséget is összeszedhetnek, amit csak egy orvosi szoba… orvosolhat. A játék remekül avat be az alapokba, és építkezik azokra egyre jobban növelve a tétet, a felhasználóbarát tanulási görbe által pedig az is örömét lelheti benne, aki még csak most ismerkedik a zsánerrel.
A tej viszont senki szájában nem fog megaludni, egy egyetem mindennapjairól és fennmaradásáról gondoskodni folyamatos pörgést jelent. Szinte nincs is üresjárat a játékmenet során, hiszen ahogyan megoldottunk egy problémát, máris jön a következő. Minden gördülékenyen megy? Csodás, akkor mit szólnál hozzá, ha jönne nyílt napra pár diák a környékről saját igényekkel? Éppen most dekoráltad ki a folyosókat vidám cuccokkal, hogy boldogok legyenek a fiatalok? Remek, de néhányuknak ez már nem elég, ápolni kell a lelküket, szakember segítségére van szükségük. Már azelőtt megépítettél minden termet, mielőtt elkezdődött volna a tanév és felvettél egy rakás munkatársat? Logikusnak tűnhetett mindenről előre gondoskodni, de rövid időn belül már csak a kölcsön fog megmenteni.
Ilyesfajta megpróbáltatások elé állít minket a Two Point Campus, viszont a kreatív problémamegoldásnak, a humornak és a rendelkezésünkre álló eszközöknek hála minden perce szórakoztató, és a menetrend szerint érkező új elemek gondoskodnak róla, hogy hosszútávon se váljon unalmassá.
Főleg, hogy a mókázást ezúttal sem mellőzték a fejlesztők, megmaradtak a jópofa figurák és berendezési tárgyak, a komikus ábrázolási mód, a fantáziadús továbbképzési formák is. A fülbemászó zenék, a hangosbemondón közölt szellemes infók, valamint a Seth MacFarlane orgánumához hasonlóval rendelkező rádiós műsorvezető monológjai pedig nagyban fokozzák az élményt.
Összesen tizenkét létesítményt kell ilyen mosolyfakasztó körítéssel a lehető legtökéletesebben felépítenünk és üzemeltetnünk. Van olyan, ami a Roxfortra hajaz, a lovagi kort megidéző suli, és belekóstolhatunk a robotikába, gasztronómiába, sportba is. Mindegyik hely ötletek széles és színes tárházából dolgozik, ráadásul ha meg is unjuk az adott közeget, elég az egycsillagos értékeléshez szükséges feladatokat ellátnunk, hogy továbbléphessünk a következő helyszínre.
Persze ha ráhangolódtunk az adott egyetemre, akkor ki is maxolhatjuk azt, ami nem csupán a játék saját virtuális pénzét (kudosh) adó trófeák feloldása és az új feladatok megismerése miatt hasznos, de az egyes létesítményekben feloldott fejlesztéseket, újdonságokat azt követően a többiben is használhatjuk. Hasznos, hogy bármikor válthatunk a már feloldott pályák között, így például azzal is spórolhatunk, ha egy kurzushoz szükséges elemet vagy egy kényelmi extrát nem a vadonatúj, anyagilag gyenge lábakon álló kampuszon próbálunk kikísérletezni, hanem egy profitábilis placcon.
A Two Point Hospitalt sok kritika érte amiatt, hogy nagyon fárasztó minden egyes alkalommal a semmiből létrehozni a szobákat és ugyanúgy berendezni, ahelyett, hogy mintákat készíthetnénk (ezt egy patchcsel később orvosolták), ahogyan amiatt is, hogy nem eléggé testreszabható az enteriőr. Az új játékban viszont mindkettő már alapból elérhető: elég egyszer megterveznünk egy szobatípust, amit elmenthetünk sablonként, ezt a sablont pedig bármelyik egyetem esetében előhívhatjuk. Átfesthetőek a falak, átszínezhetők a padlók, módosíthatók a berendezési tárgyak stílusai, szóval a saját szájízünkre alakíthatjuk az oktatási intézményeket, és bár a változatosságra nem lehet panasz, elfért volna még pár tétel az opciók között.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Varázslatból jeles
Hogy ne csak boldogok, hanem eredményesek is legyünk, arról egy részletes és jól átlátható felhasználói felület gondoskodik, amellyel pillanatok alatt kideríthetjük, hogy mi viszi a pénzünket, milyen képességekkel rendelkeznek az oktatóink vagy éppen a diákok mely szükségleteit nem elégítettük még ki. Ha megtorpannánk, kapunk hasznos tanácsokat fentről, figyelmeztetéseket a hiányosságokra vonatkozóan, és tételes pénzügyi kimutatást is.
A tanárok fizetésének módosítását, a személyzet tréningezését, a tanulók listáját és az egyetemünk különböző szűrők alapján meghatározott áttekintését szintén itt érhetjük el, szóval minden kéznél van, amire csak szükségünk lehet (maximum egyes feladatok kimerítőbb ismertetésével lehetne csak több, de ez csak apróság). Ahogyan azt is figyelemmel követhetjük, hogy a tanévek végén hogyan teljesítettünk az egyetemek versengésére felhúzott díjátadón, ahol számos kategóriában vihetünk haza díjat és pénzbeli jutalmat.
A kimerítő kampány és az értékelések maximalizálása mellett a készítők gondoskodtak egy kötetlenebb lehetőségről is, a sandboxban különböző játékmódokban ugorhatunk fejest a menedzselésbe. A Creative például azzal "hirdeti" magát, hogy több erőforrással kezdhetünk, mint amit valaha reméltünk, és minden fel van oldva benne alapból. A Challenge ezzel szemben a kihívásokra fekszik rá, a Customban pedig olyan feltételeket szabhatunk meg, amilyeneket csak szeretnénk, szóval minden adott ahhoz, hogy a felhasználók megtalálják a nekik leginkább fekvő módot a játék megtapasztalásához, amit nem tudunk eléggé javasolni.
A Two Point Campus ugyanis minden tekintetben előrelépés a Hospitalhoz képest, önmagában is élvezhető és érthető, és minden megvan benne ahhoz, hogy órákra a képernyők elé ültesse az arra fogékony játékosokat. A "csak még egy kört, aztán hajnalban eszmélünk fel" típus. Jó hír, hogy a Game Passban már a megjelenés napjától kezdve elérhető, szóval ha anyagilag nem szeretnétek kockáztatni, de kipróbálnátok, akkor mindenképpen éljetek a lehetőséggel, egy-két apróságtól (mint a tárgyak összeakadása) eltekintve remek lett az összkép.