A PC Worldös kollégák számoltak be róla, hogy egy friss tanulmány szerint az USA internetforgalmának 1,8 százalékát teszi ki a videojátékok élő közvetítése ezen az egy oldalon. Ez első ránézésre nem is tűnik olyan nagy számnak, de ezzel a Twitch a negyedik a rangsorban, csupán a Netflix, a Google és az Apple előzi meg ebben a sorrendben 32, 22, és 4,3 százalékos részesedéssel. Ez azt jelenti, hogy olyan nagyágyúk vannak a streamelős oldal mögött, mint a Facebook, a Hulu, a Valve, vagy az Amazon.
Kiemelték, hogy a Twitch komoly lendületet kapott a PlayStation 4 megjelenésével, lévén a konzol egyik integrált, és sokat hirdetett funkciója volt az élő közvetítések lehetősége. Ennek, és a még idén megvalósuló Xbox One-os támogatásnak okán a cég komoly fejlesztésekbe kezdett, ötszörösére duzzadt európai és Észak-amerikai infrastruktúrájuk, de terveznek bővítést a közeljövőben Oroszországban, Dél-Koreában és Brazíliában is.
És bár a tanulmány eredeti elemzése a Wall Street Journalben az Apple-re és az általuk tervezett hálózatfejlesztésükre koncentrált, bizony hiba lenne nem figyelemmel kísérni a Twitch fejlődését. A szolgáltatás sikere akkora, hogy tavaly ősszel több komoly üzleti csoport fektetett hatalmas összegeket a vállalkozásba, közöttük a Take-Two, akik egyedül húszmillió dollárt invesztáltak a weboldalba. A havi 45 millió látogatót vonzó lapot üzemeltető cég, a Justin.tv számára pedig olyan fontos a projekt, hogy a napokban Twitch Interactive-ra változtatta nevét.
A sikert azonban egyáltalán nem a véletlennek köszönhetik, 2011-es indulásuk óta tudatosan építették a weboldalt, biztosítva azt, hogy minél több olyan tartalmat szerezzenek, amik bevonzzák a nézőket: megállapodást kötöttek az Origin és a Steam üzemeltetőivel is, így míg előbbi esetén beépített Twitch-támogatás van jelen, az utóbbi esetén Steam és Twitch-fiókunkat köthettük össze. A főleg a Dota 2-es közösség szempontjából fontos lépést havi tízmillió új nézőt hozott az oldalra.
Emellett kiadtak egy fejlesztői készletet, hogy minél több játék támogathassa majd a streamelést, de nem csupán gameplay-t láthatunk, tavaly rengeteg gamer rendezvényt és kiállítást is rajtuk keresztül követhettünk nyomon, ahogy nem hanyagolták el a korai időszaktól kezdve rendkívül fontosnak számító e-sport rendezvények közvetítését sem. Mindennek köszönhetően a Twitch is rendkívül komoly reklámbevételeket termel, és a YouTube-hoz hasonlóan itt is komoly gamer kultúra jött létre.
A Google videómegosztójával ellentétben itt találkozhatunk maratoni gaming-streamekkel, és jótékonysági eseményekkel is, illetve a YouTube teljes ingyenességével szemben akadnak fizetős feature-ök is. A csatornák tulajdonosai limitálhatnak néhány funkciót (pl. korábbi közvetítések visszanézésének időleges exkluzivitása, chat) havidíjas előfizetőiknek, illetve elindult a Twitch Turbo is, ami havi 9 dollárért kisebb kozmetikai előnyök mellett teljesen eltünteti az oldalról a reklámokat.
A rögzített gameplay megosztása, és a streamelés sosem látott népszerűségnek örvend, még a Gamasutra főszerkesztője is első helyen említette, mint a 2013-ban a gaming kultúrát leginkább meghatározó trendet. Ennek pedig a Twitch az egyik legfontosabb szereplője, és ki tudja, meddig növekszik még a népszerűségük?
Ti szoktatok streamelni, vagy streameket nézni Twitchen?