Hirdetés

Tudtad, hogy a Photoshopot készítő Adobe megpróbált betörni a játékiparba?

|

Egy korábbi alkalmazott elárulta, hogy milyen PC-s játék készült a cégnél.

Hirdetés

Az Adobe Creative Cloud eszközei régóta tesznek jó szolgálatot a játékfejlesztésben, a művészek előszeretettel használják az olyan szolgáltatásokat, mint a Photoshop, az Illustrator és a Substance 3D az interaktív szórakoztatásra szánt tartalmak létrehozásához. Az AI kiaknázásával és a kutatási-fejlesztési erőfeszítésekkel együtt a vállalatnak sikerült beilleszkednie a legkülönbözőbb iparágakba, az egyik volt alkalmazott szerint pedig a cég egykor egy videojáték fejlesztésébe is belekezdett. 

Jonah Lobe illusztrátor három éven keresztül, 2018 augusztusáig dolgozott az Adobe-nál először streaming művészként, majd kreatív tanácsadóként, és a Game File-nak adott interjújában elárulta, hogy utóbbi pozíciója egy be nem jelentett és végül soha meg nem valósult játékhoz kapcsolódott. 

Hirdetés

Lobe szerint az Adobe egy olyan videojátékon dolgozott, amely a festésre fókuszált volna, és a cél az volt, hogy az akadálymentesítést állítsák a középpontba. Az ötlettel olyan embereket szerettek volna megszólítani, akik nem művészként azonosítják magukat, és kreativitást hoznak számukra - magyarázta Lobe, aki a projektet az Adobe egyik piacbővítési kezdeményezéseként jellemezte. A művész elmondta, hogy a konglomerátum azután döntött e nem szokványos vállalkozás finanszírozása mellett, hogy alapvető piacain teljesen dominánsnak érezte magát.

A volt munkatárs LinkedIn-profilja szerint a művészi felfedezőjáték legkésőbb 2017 januárjában zöld utat kapott. Bár a pontos terjedelme és költségvetése egyelőre nem ismert, Lobe "nagy játékként" jellemezte a projektet. A vállalkozásból azonban végül nem lett semmi, és az Adobe a következő évben leállította a fejlesztést. Lobe végül 2018 augusztusában távozott a cégtől, miután a Marvel Anatomy című könyv illusztrálása előtt néhány művészeti oktatóprogramon dolgozott. Az Adobe festőjátékának törlését "érzelmi csapásként" élte meg, ami annál is inkább fájdalmas volt, mert előző indie játéka, a Fireborne című világépítő RPG szintén nem valósulhatott meg. 

Mindez arra késztette, hogy elhagyja a játékipart, de azt mondta, hogy nem bánta meg a döntést, tekintettel az iparág jelenlegi állapotára, amely 2021 óta tömeges elbocsátásoktól szenved. Mindazonáltal Lobe, aki karakterrajzolóként kezdte a Bethesdánál, még mindig nagy inspirációs forrásként tekint a videojátékokra, ez a szemlélet tükröződik vissza a következő projektjében, a Quiet: Level One című képregényben is, amely abból az ötletből született, hogy a Diablo csontvázai nem feltétlenül rosszfiúk. Lobe azt tervezi, hogy a közeljövőben megpróbálkozik egy Kickstarter-kampánnyal összekalapozni a megjelentetéséhez szükséges összeget. 

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)