Az Adobe Creative Cloud eszközei régóta tesznek jó szolgálatot a játékfejlesztésben, a művészek előszeretettel használják az olyan szolgáltatásokat, mint a Photoshop, az Illustrator és a Substance 3D az interaktív szórakoztatásra szánt tartalmak létrehozásához. Az AI kiaknázásával és a kutatási-fejlesztési erőfeszítésekkel együtt a vállalatnak sikerült beilleszkednie a legkülönbözőbb iparágakba, az egyik volt alkalmazott szerint pedig a cég egykor egy videojáték fejlesztésébe is belekezdett.
Jonah Lobe illusztrátor három éven keresztül, 2018 augusztusáig dolgozott az Adobe-nál először streaming művészként, majd kreatív tanácsadóként, és a Game File-nak adott interjújában elárulta, hogy utóbbi pozíciója egy be nem jelentett és végül soha meg nem valósult játékhoz kapcsolódott.
Lobe szerint az Adobe egy olyan videojátékon dolgozott, amely a festésre fókuszált volna, és a cél az volt, hogy az akadálymentesítést állítsák a középpontba. Az ötlettel olyan embereket szerettek volna megszólítani, akik nem művészként azonosítják magukat, és kreativitást hoznak számukra - magyarázta Lobe, aki a projektet az Adobe egyik piacbővítési kezdeményezéseként jellemezte. A művész elmondta, hogy a konglomerátum azután döntött e nem szokványos vállalkozás finanszírozása mellett, hogy alapvető piacain teljesen dominánsnak érezte magát.
A volt munkatárs LinkedIn-profilja szerint a művészi felfedezőjáték legkésőbb 2017 januárjában zöld utat kapott. Bár a pontos terjedelme és költségvetése egyelőre nem ismert, Lobe "nagy játékként" jellemezte a projektet. A vállalkozásból azonban végül nem lett semmi, és az Adobe a következő évben leállította a fejlesztést. Lobe végül 2018 augusztusában távozott a cégtől, miután a Marvel Anatomy című könyv illusztrálása előtt néhány művészeti oktatóprogramon dolgozott. Az Adobe festőjátékának törlését "érzelmi csapásként" élte meg, ami annál is inkább fájdalmas volt, mert előző indie játéka, a Fireborne című világépítő RPG szintén nem valósulhatott meg.
Mindez arra késztette, hogy elhagyja a játékipart, de azt mondta, hogy nem bánta meg a döntést, tekintettel az iparág jelenlegi állapotára, amely 2021 óta tömeges elbocsátásoktól szenved. Mindazonáltal Lobe, aki karakterrajzolóként kezdte a Bethesdánál, még mindig nagy inspirációs forrásként tekint a videojátékokra, ez a szemlélet tükröződik vissza a következő projektjében, a Quiet: Level One című képregényben is, amely abból az ötletből született, hogy a Diablo csontvázai nem feltétlenül rosszfiúk. Lobe azt tervezi, hogy a közeljövőben megpróbálkozik egy Kickstarter-kampánnyal összekalapozni a megjelentetéséhez szükséges összeget.