Ugyan a Total War: Warhammer is bírt egy, a fantasy világ sajátosságának bíró eseménnyel, a kampány célja alapvetően a kijelölt területek meghódítása volt. A második részben viszont bedob egy méretes csavart a Creative Assembly csapata.
Erről a legújabb videójukban beszéltek, amiben egy kis magyarázatot nyújtottak a néhány hete bemutatott trailerhez. A játék rendezője, Ian Roxburgh elárulta, hogy a Great Vortex nevű hatalmas mágikus örvény körül forog majd a játék kampánya, amit a high elfek hoztak létre, hogy a Káosz mágikus energiáinak egy kilépőpontot biztosítsanak a világból.
A Total War: Warhammer 2 kampánya során a high elfek és a gyíkemberek lordjai (akik közül a trailerben Teclis és Mazdamundi tűnt fel) alapvetően szeretnék, ha a Great Vortex stabil maradna, míg dark elf ellenlábasuk, Malekith inkább elpusztítaná, ezzel utat nyitva a Káosz erőinek.
A rendező szerint persze nem szeretnék lineárisan a Vortex körüli harcra kényszeríteni a játékosokat, de a csapat szerint ez egy jó végjátékot és a területfoglaláshoz képest egy érdekes alternatív győzelmi feltételt teremt.
Kitértek arra is, hogy a Total War: Warhammer trilógia második részében az Öregvilágtól nyugatra lévő területek, köztük Ulthuan, Naggaroth, Lustria és a Southlands kerülnek feldolgozásra. Végül a videó végén kitért a játék első trailerén látott patkányra, ami egyértelműen a skavenek érkezését vetíti előre, de róluk egyelőre még jól láthatóan nem szeretne beszélni a Creative Assembly.