A történelmi Total War játékokban hatalmas szerepet kaptak a tengeri ütközetek, a Warhammer 2-ből viszont teljesen kimaradtak ezek a csaták. A modderek viszont próbálkoznak becsülettel.
A korábbi Total War játékokban külön tengeri egységekkel vívhattuk meg a különböző konfliktusokat, a Warhammer 2-ben mégis borzasztóan elhanyagolták a játék ezen aspektusát. Ha két ellenálló sereg a nyílt vízen találkozott, akkor a játék átvette felettük az irányítást, és automatikusan, mindenféle interakció nélkül bonyolította le az ütközetet. Ez a rendszer önmagában nagyon lehangoló, és az sem javít a dolgon, hogy a játék rendre a mesterséges intelligencia egységeit favorizálta.
A GCCCM: Naval Battles elnevezésű rajongói modifikáció igyekezett orvosolni ezt a problémát, már amennyire a játék motorja azt engedi. Többé már nem a gép intézi helyettünk a tengeri csatákat, helyette, amikor találkozunk egy ellenséges egységgel a tengeren, a két sereg egy szigeten találja magát, ahol a jól ismert szárazföldi ütközet formájában rendezhetjük le a párbajt. Igen, továbbra is szárazföldi patkányok maradunk, de legalább nem kell a gép számításaira hagyatkoznunk.
Több mint a semmi, nem igaz?