Nemrég Marc Laidlaw szivárogtatta ki cselesen, milyen sztorielemek vártak volna ránk a Half-Life 2: Episode 2 után Gordon, a Black Mesa és a Combine világában, de nem csak a történetről, hanem a törölt HL-projektek játékmenetéről is érkeztek új információk. Ezúttal Warren Spector mesélt a PC Gamernek egy érdekes új fegyverről, amit Freeman kezébe adott volna.
A Deus Ex és a System Shock alkotója ismét a Junction Points elkaszált epizódjáról mesélt, amiben nem csak Ravenholmot és Grigori atyát láthattuk volna a Half-Life 2 eseményei előtt. Egy újfajta eszközünk, a beszédes nevű mágnesfegyver is ebben az epizódban mutatkozott volna be.
"(...) egy ragadós mágneses gömböt lőhettél volna ki vele, ami minden fém tárgyat magához vonzott volna"
- magyarázta Spector. Természetesen a Gravity Gunhoz hasonlóan mind a harcok, mind fejtörők megoldása közben hasznát vehettük volna az új eszköznek.
"Odalövöd mondjuk a gömböt egy sikátor átellenes oldalára, mint ahol egy szemetes van és bumm, a szemetes odavágódik a túloldali falhoz. Sejthetitek, mit csinált volna valamivel, ami épp feléd fut a sikátoron keresztül - valószínűleg összenyomja, de mindenképpen elállja az útját. Vagy mondjuk ha két robottal küzdöttél volna és az egyikre rálövöd a gömböt, összeütköztek volna, így sem mozogni, sem harcolni nem tudtak. Vagy mondjuk ha egy szakadékon próbáltál volna átjutni, aminek a közepe felett egy kötélen lógott egy gerenda, ráállhattál volna a vas gerendára, odalőhetted volna a gömböt a túloldalra és csak le kellett volna sétálnod a gerendáról"
- fejtette ki a koncepciót a dizájner.
Az interjúban egyébként elmesélte, hogy nem tudja, miért törölték a csapata által készített Half-Life epizódot, de utólag annyira nem bántja az ügy.
Nektek tetszettek volna az efféle játékmenetbeli újdonságok az Episode 3-ban?