Hirdetés

Tömegesen ejthetik a fejlesztők és kiadók a Unity motort, játékok tűnhetnek el örökre

|

A fél játékipar berágott az őket lehúzni próbáló Unity barátságtalan lépése miatt.

Hirdetés

Darázsfészekbe nyúlt a Unity azzal, hogy 2024. január 1-jétől meghatározott bevételi szint vagy telepítési szám elérését követően extra díjat kérne a motorját használó kiadóktól, fejlesztőktől, mégpedig az alapján, hogy melyik játékot hány alkalommal installálták. Ahogy azt előre meg lehetett jósolni, a belengetett sarc hangos tiltakozást váltott ki, és több jel arra utal, hogy a cég maga is számolt a várható következményekkel.

George Broussard, a 3D Realms alapítója úgy értesült, hogy a Unityn belül számos kritika érte a tervezetet, a vezetőség mégis végigvitte az akaratát, de - és ez már felveti a bennfentes kereskedelem gyanúját - csak azt követően, hogy előtte megszabadultak jelentős mennyiségű részvénytől. Azaz tudhatták, hogy a papírok értéke a bejelentés hatására zuhanórepülésbe kezd.

Hirdetés

A kezdetben elég homályosan és félreérthetően kommunikáló Unity időközben tisztázta, hogy nem lesz visszamenőleg érvényes az új pénzügyi modell, az újratelepítésekért nem kell fizetni, miként akkor sem, ha rosszhiszemű tevékenység (például botnetek alkalmazása) áll a háttérben, és persze a demók, próbaverziók sem számítanak teljes értékű telepítésnek. Szintén kivételt képeznek a jótékony célt szolgáló csomagokban kínált játékok.

Ami viszont a Game Passt, a PlayStation Plust és a hozzájuk hasonló előfizetéses szolgáltatásokat illeti, a Unity feltett szándéka, hogy az adott platform birtokosától, tehát az iménti példákkal élve a Microsofttól és a Sonytól vasalja be a sápot. Hogy ezt pontosan miként képzeli el, és mit szólnak hozzá az érintettek, még nem derült ki, de nem lepődnénk meg, ha az EA egykori fejese, John Riccitiello által vezetett Unity ledönthetetlen falakba ütközne.

Könnyen meglehet azonban, hogy nem a játékipar óriásai, hanem a saját ügyfelei fogják meghátrálásra kényszeríteni a céget, mivel dühös posztok kíséretében sorra jelentik be, hogy a továbbiakban nem kívánnak a Unity motorjával dolgozni. A Rust fejlesztője Riccitiellóékat az anyjukba elküldő bejegyzésben közölte, hogy a második rész már biztosan nem erre a részre épül, miként a Slay the Spire alkotói is egyértelművé tették, ha nem visszakozik minden kérdésben a Unity, két éve készülő új játékukat másik motorra fogják átültetni.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A Cult of the Lamb csapata ennél is továbbmenne egy lépéssel, konkrétan azzal fenyegetőzött, hogy január 1-jével törli a játékot, arra figyelmeztetve a játékosokat, hogy nem maradt már sok idejük megvenni. Bár a felhánytorgatott problémák némelyike mostanra okafogyottá vált a Unity részleges meghátrálása következtében, az elmúlt napokban keletkezett károkat, a hosszú évek fáradságos munkájával felépített, aztán egyik pillanatról a másikra eljátszott bizalmat már nem biztos, hogy helyre lehet állítani. És korántsem biztos, hogy a Devolver lesz az egyetlen kiadó, amelyik a jövőben elvárja az őt felkereső fejlesztőktől, hogy előre jelezzék, milyen motorral terveznek dolgozni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)