A Microsoft tavaly óta igyekszik meggyőzni a különböző országok versenyhivatalait arról, hogy engedélyezzék az Activision Blizzard 68,7 milliárd dolláros felvásárlását, az ezzel kapcsolatban folyó eljárásokban pedig már számos kulisszatitok kiszivárgott a hatóságok elé tárt belsős dokumentumokból.
Az amerikai piacért felelős Federal Trade Commission ellen végül peres útra terelődött az ügy, mivel a testület blokkolni kívánja az akvizíciót. Az ennek kapcsán zajló meghallgatási szakaszban ismét felpörögtek a szivárgások: a bíróságnak benyújtott iratokban egyebek mellett a PlayStation közelgő handheld konzoljának ára, az Xbox Cloud Gaming veszteségei és az Xbox-divízió nagyszabású felvásárlási tervei is terítékre kerültek.
Az utóbbi kapcsán az derült ki, hogy egy 2020-as belsős levelezés alapján az Xbox-fejes Phil Spencer a végül nyélbe ütött felvásárlásokon (pl. ZeniMax Media, Compulsion Games, Ninja Theory stb.) túl még egy rakásnyi stúdiót kebeleztetett volna be az anyacég Microsofttal. Most pedig egy újabb e-mail árulkodik róla, hogy az Xboxnál mennyire preferálták ezt a stratégiát.
Az Eurogamer beszámolója alapján ugyanis Matt Booty, az Xbox Game Studios első embere már egy 2019-es levelében is arra hívta fel a pénzügyi igazgató Tim Stuart figyelmét, hogy lényegében akvizíciókkal kellene tönkretenniük a Sonyt.
"Mi (a Microsoft) nagyon egyedülálló helyzetben vagyunk ahhoz, hogy képesek legyünk arra, hogy felvásárlásokkal szorítsuk ki a Sonyt a piacról"
- írta Booty, utalva arra, hogy 2020-ra 2-3 milliárd dollárt terveztek költeni a versenytársaktól való lemaradás megakadályozására. Az Xbox Game Studios vezetője a kérdéses levélben azt is kifejtette, hogy el kell kerülni, hogy a Sony a "videojátékok Disney-évé" váljon, amely egyedüli szereplőként birtokolja az összes értékes tartalmat.
A levél nem különösebben vet jó fényt a redmondiak ügyére, akik épp arról akarják meggyőzni a világot, hogy az Activision Blizzard felvásárlása nem a versenytársak ellen szól. A The Verge ezért rá is kérdezett a dologra a Microsoftnál, a cég viszont azzal reagált, hogy egy 3,5 éves üzenetváltásról van szó, ami olyan "iparági trendekre" utal, amelyeket végül sosem követtek, és hogy ez egyébként sem áll kapcsolatban a mostani akvizícióval.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!