Vasárnap este mi másra is vágyna az ember, mint egy telefonhívásra kedves kollégájától, aki arra kéri, hogy ugorjon már be helyette egy kis időre? Nosza, csapjunk a lovak közé, nézzük meg, mire érdemes visszaemlékezni a héten történtek közül.
Az Xbox 360 vélhetően utolsó exkluzív játékával indult a hét, ami egész jól vizsgázott a külföldi sajtó szemében, s ami azt illeti, a Gears of War: Judgment teszt alapján nálunk sem szerepelt le. A Microsoft még egy koncertekkel egybekötött launch party-t is szervezett a hazai rajongóknak.
Ugyanezen a napon derült ki, hogy már több League of Legends játékos rohangál a világban, mint ahányan a Game of Thrones évadzárót nézték tavaly. Sebaj, az új trailer alapján borítékolhatjuk az ötmilliós nézőszámot a harmadik évadra.
Milliós táborral büszkélkedik immáron a zergek viszatérése is, ami a megjelenést követően felkéredzkedett Mocsy gépére, és azóta sem távozott onnan. A GameStar főszerkesztője versenyt futott az idővel, és Duncan kollégával, hogy elsőként játssza végig közülünk a kampányt. A StarCraft II: Heart of the Swarm teszt Kerrigan minden titkáról lerántja a leplet.
Nem csillapodott a Tomb Raider láz, Lara Croft új életet kezdett, s ez olyannyira bejött a briteknek, hogy többet vettek belőle, mint eddig bármilyen más játékból az évben. Mi is locsoltuk a lelkesedés tüzét rendesen, mégpedig kerozinnal: GameStar lányunk, Réku az egyik legjobban sikerült Lara cosplay képeivel örvendeztetett meg bennünket, nemzetközi vélemények szerint is. Egyébiránt nem sokon múlott, hogy ne lóhátról íjazó, szörnyekkel küzdő amazont kelljen alakítson, de szerencsére nem a Tomb Raider Ascension koncepciója lett a befutó.
Zűrös hetet tudhat maga mögött az Electronic Arts. A gigantikus kiadó ingyenes játékokkal próbálja jóvátenni azt a rengeteg kellemetlenséget, amit a SimCity vásárlóinak okozott. S ha ennyi fejfájás nem lett volna elég, kiderült, hogy sebezhető az Origin és a Battlefield Play4Free játékosai sem érezhetik magukat biztonságban. A számtalan ballépés és a nem megfelelő kommunikáció miatt, egyre szembetűnőbb, hogy változtatnia kell a vállalat vezetésének, hacsak nem akarja teljesen elveszíteni a játékosok bizalmát. Talán John Riccitiello lemondása lehet az a vezéráldozat, ami kimozdítja a cég szekerének kátyúba ragadt kerekét. Ehhez azonban bevételnövelésre is szükség lesz, amit egyebek mellett a Battlefield 4 hivatott ösztönözni. Apró morzsánként érkeznek az információk róla, de napokon belül többet is megtudunk a next-gen FPS-ről.
Nem lehet véletlen, hogy időközben a Call of Duty következő epizódjával kapcsolatban felröppent egy pletyka, a Quake III alapjaira épített motor cseréjéről, valamint a következő generációs konzolok, például az újfent kukkolással rémisztgető Xbox támogatásáról.
Megjelent az AMC zombis sorozatának előzményeit ecsetelő FPS, amitől nem csak zombikat vártunk, hanem drámát is. Igazán nagy kár, hogy millió az egyhez az arány, a kivitelezés pedig a csalódást keltő Aliens: Colonial Marines-t idézi (sőt helyenként alul is múlja), amit négy gigányi patch sem képes talpra állítani. HP heroikus küzdelmet folytatott a járkálókkal, minek eredménye egy vérrel, verítékkel és könnyekkel átitatott The Walking Dead: Survival Instinct teszt. Szeressétek, mert értetek szenvedett.
Ritkán ír le ilyet az ember, de a GSO főszerkesztője irigyelte RG-t, amiért a kiváló City Interactive üdvöskéjével múlathatta az időt. Talán, ha zombikat is raktak volna a játékba, kevésbé remegett volna az a mesterlövész puska a Sniper: Ghost Warrior 2 teszt megírása során.
A legjobban viszont Mocsy járt, felvitte az isten a dolgát, egészen magasra jutott, Columbia felhővárosába. A világ egyik legdrágább játékának beállított alkotás történelmi tabló talán, esetleg társadalom- és egyházkritika, vagy csak egyszerű lövölde ügyesen csomagolva? A holnapi Bioshock Infinite teszt mindenről lerántja a leplet. Én nem tudtam addig várni, ráadásul a korábbi hands-on már egyébként is meggyőzött, úgyhogy le is adtam gyorsan az előrendelésem.
Noha nem ugyanaz a funkciója a bostoni PAX Eastnek, mint teszem azt, az E3-nak, mégiscsak azt vártuk a rendezvénytől, hogy bejelentésektől lesz hangos. Többek között Dragon Age III: Inqiusition bemutatóról szólt a fáma, ehhez képest kénytelenek voltunk beérni egy kisebb Blizzard-bejelentéssel. Oké, szóltak előre a srácok, hogy nem fog nagyot durranni, de a Heartstone: Heroes of Warcraft még a Blizzard-fetisiszta kollégákból sem hozott ki többet egy legyintésnél.
Feltámad viszont évtizedes szendergéséből a Might & Magic univerzum szerepjátékos ága. A beígért oldschool játékmenet jól hangzik, meglepő, hogy a Ubisoft ragaszkodik a gyökerekhez, és nem másolja le a BioWare, vagy a Bethesda játékait.
Természetesen nem merültek ki ennyiben a hét fontosabb hírei, hiszen példának okáért a sokáig kacsaként kezelt konzolos Diablo III-ról nem csak az derült ki, hogy él, hanem még mozog is, ha kontrollerrel böködik.
Azt is megtudtuk, hogy régi szabályokat változtatott meg a Valve, aminek nem örülnek felhőtlenül a Counter-Strike: Global Offensive játékosai. Lehet, hogy ez a bosszú a Gabe Newell-t kifigurázó rajzok miatt. Pedig mennyivel szebb és jobb lehetne ez a világ, mindenki virágot szedne, méhecskéket simogatnak, pónit etetne és énekelve táncolná körbe a nép hősét, aki a Missile Command három évtizedes rekordját döntötte meg. Utána pedig elmennének együtt a moziba, és választanának egyet a heti filmpremierek közül.
Apropó, mozgókép, bizonyára nem kerülte el figyelmeteket, hogy történt néhány változás a GameStar videós részlegének háza táján. A megújulásról egy külön Hype keretében számoltunk be nektek. Nézzétek meg, ha még nem tettétek volna.
Nagyjából ezek voltak az elmúlt 168 óra legfontosabb eseményei a GSO-n, köszönöm, hogy velünk tartottatok. Hétfőn ismét találkozunk, addig toljátok a Neverwinter bétáját, amiből még majdnem tíz óra hátravan.