Nagyon sok játékosnak ment el a kedve a fejlesztők bénázásának köszönhetően attól, hogy hosszú távon tervezzen a The Divisionnel. Az elfuserált Dark Zone és a borzalmasan unalmas incursionök sok ügynököt késztettek arra, hogy lendületből töröljék a gépükről, vagy éppen kicseréljék valamelyik újabb és izgalmasabb játékra. Az Underground kiegészítő, illetve a hozzá szorosan kapcsolódó 1.3-as patch azonban új életet lehelt a Nagy Alma megmentésébe. Leginkább a Diablo III-hoz tudnám hasonlítani, a Reaper of Souls kiegészítő megjelenéséig az is kapott hideget-meleget a rajongóktól, most meg kategóriájának egyik ékköve, amely ráadásul konzolon is hódít. Az Underground pontosan azt az irányvonalat jelenti, amire a játéknak már hónapok óta égető szüksége volt.
A változatosság gyönyörködtet
Az alapjáték egyik rákfenéje, hogy a sztori befejezése után a PvE-rész kimerült abban, hogy egyre nehezebb szinten ismételtük a küldetéseit. Elmondani nem tudom, mennyire untam már a Lincoln alagutat; másodpercre pontosan tudtam, mikor és honnan jönnek az ellenfelek, nem csoda, hogy a játékosok többsége is a pokolba kívánta ezeket a meneteket. Az Underground első néhány küldetésétől eltekintve véletlenszerűen generált pályákon kell haladnunk, ami kifejezetten jót tett az élménynek. Az egyes helyszínek persze felismerhetők, de a tervezők profin összerakták ezeket a részeket, semmiben sem maradnak el a felszíni látványtól. A föld alatt még jobban kijön a grafikusok zsenialitása. Bármikor előfordulhat, hogy belépünk egy olyan alagútrendszerbe, amelynek a végén egy neonfényekkel kivilágított acid-rave partiközpont áll, ahol dübörög a techno, vagy belefuthatunk egy bankrablásba is, ahol éppen az aranyrudakat rámolják ki a rosszfiúk az egyik biztonságosnak hitt trezorból. Nagyon nyomasztó a hangulat, amit el is vártunk egy teljesen a föld alatt játszódó kiegészítőtől.
Sajnos új ellenfeleket nem kaptunk, ez mindenképp negatívum, viszont bekerült egy teljesen új incursion (a három közül egyértelműen ez a legjobb), egy halom új szett és új fegyvertípusok. A Dragon's Nest küldetés már nyomokban elkezdett WoW-os elemeket tartalmazni, most már komolyabb feladatokat is meg kell oldanunk az egyre erősödő hullámok leverésénél. Egyszerre négy nevesített, kemény ellenfél is a nyakunkba szakad, akiket úgy kell legyőznünk, hogy néhány másodpercen belül fogjon padlót az összes, de lesz olyan rész is, ahol nagyon komolyan kell vennünk az "állj ki abból a rohadt tűzből" kifejezést. Nagyon jó irány ez is, bárcsak a többi incursion is ebbe az irányba mozdulna el!
Az újdonságok között meg kell említeni a zavaróberendezést, amely egy adott körzetben letiltja a skillek használatát és a riasztóberendezést, amellyel erősítést kérhetnek az ellenfelek. Nincs viszont sztori, amit nagyon hiányoltam, de ne legyünk telhetetlenek, egy 15 eurós DLC-be nem fér bele minden.
Apa, kezdődik
Az alapszinthez nem nyúltak, továbbra is él a harmincas szintkorlát. Az Underground-küldetések teljesítéséért kapott pontokból újra elkezdhetjük kimaxolni karakterünket, negyven Underground-szintet pakolhatnak magukra azok, akik beruháztak a DLC-be. Minden szint után kapunk egy ládát, amelyben egészen jó felszerelés lapulhat; hozzávetőlegesen két nap játék után (lvl 20) sikerült behoznom a lemaradásomat fegyverekből és páncélokból. A küldetések ismét négyfős csapatokra lettek optimalizálva, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne egyedül teljesíteni őket. Két nehézségi fokozatot simán bírni fogunk (normal, hard), de azért érdemes odafigyelni arra, hogy hiba esetén kezdhetjük elölről az egészet, nincsenek mentési pontok. Ahogy pakoljuk magunkra a szinteket, úgy nyílnak meg a további lehetőségek. Nehezíthetünk az életünkön (és növelhetjük a kapott tapasztalati pontok számát) olyan módosításokkal, amelyek eltüntetik a minitérképet, korlátozzák a skillek használatát, kevesebb lőszert engedélyeznek, de lesz olyan beállítás is, amely folyamatosan elszívja az életerőnket, vagy éppen lehetővé teszi az ellenfelek számára a speciális lőszerek alkalmazását.
Alapból 5-10 perc alatt végig lehet rohanni egy első fázisú küldetésen, később lesznek majd összetettebb feladatok is, melyek több tapasztalati pontot adnak, de hosszabb ideig kell küzdenünk a siker érdekében. A tapasztalat azt mutatja, hogy a megjelenés után pár héttel a csapatok még mindig a hard nehézségi szintet preferálják; hiába nagyobb a jutalom nehezebb szinten, kevés az olyan összeszokott csapat, amely képes megfelelni a kihívásoknak.
Az első DLC meglepően jól sikerült, PC-n teljesen rendben játszható volt (az első naptól eltekintve), és a játékosbázissal sem volt gond, 10 másodperc alatt találtam normális csapatot a küldetésekhez. Nagyon kellett már ez a vérfrissítés a Divisionnek, borzasztóan szurkolok, hogy a többi tartalom is hasonló minőségű és mennyiségű legyen. Kár lenne egy ilyen ígéretes játékot veszni hagyni.