A Ubisoft már korábban is körbeadott pár képet és videót, a GDC-n pedig meséltek egy kicsit a motor működéséről is. A Snowdrop motor nem csak a renderelésért felel, hanem a mesterséges intelligenciát, a küldetéseket és a UI-t is ez felügyeli.
A Ubisoft blogján Rodrigo Cortes művészeti igazgató osztotta meg a motorral kapcsolatos legfontosabb információkat. "Az AAA játékok egyre nagyobbak és komplexebbek, így a háttérben zajló folyamatoknak is ezekhez kell alkalmazkodniuk. A Snowdrop kifejlesztésénél nem akartunk fejjel menni a falnak, próbáltuk a lehető legjobb megoldást megtalálni. Nem csak egy nagyobb és erősebb motort akarunk, hanem alapjaiban szerettük volna megváltoztatni a grafikus motorok képességeivel kapcsolatos elképzeléseinket"
"A trailerben látott fák, óriási legyek és a sentry gun természetesen nem lesznek majd benne a The Division-ben, ezek csak a motor teljesítményének szemléltetése érdekében kerültek a videóba. A Snowdrop számos különböző világ megvalósítására alkalmas, amelyeket korábban sosem látott részletességgel képes megjeleníteni.A node-alapú motorban a fejlesztők azonnal kipróbálhatják az általuk megvalósított dolgokat, ami remek alapot teremt a pörgős és kreatív munkához."