Az eddigi kedvcsinálókból és gameplay videókból jól kivehető, hogy a Tom Clancy's The Division 2 számos módon megpróbálja felülmúlni az előző részt és javítani annak hibáin. Ebbe pedig az is beletartozik, hogy játékosok még jobban akarjanak kötődni a világhoz és a helyzethez, amibe helyezték őket.
A játék kreatív igazgatója, Chadi El-Zibaoui a GamingBoltnak adott interjút, amelyben megkérdezték tőle, hogy a The Division 2 jobban rámegy-e a narratív elemekre, behatóbban bemutatja-e a túlélők utóéletét ebben a járvány sújtotta világban. El-Zibaoui a következőket mondta:
A The Division 2 nagy figyelmet fordít a túlélőkre és arra, hogyan változtak, hogyan szervezték újra magukat ezen hét hónap alatt. Az első játékban a vírus kitörésére reagáltak azokon az eseményeken keresztül, amik lázadásba torkollottak. Most a civilek összedolgoznak, szervezetten cselekednek, felfegyverzik magukat, megpróbálják újjáépíteni azt, ami megmaradt és nem csak együtt úsznak az árral.
El-Zibaoui a lapnak adott korábbi nyilatkozatában azt is megerősítette, hogy a játék robusztus egyjátékos kampánnyal fog rendelkezni. Azok alapján tehát, amit eddig láttunk és amit a kreatív igazgató elmondott, úgy tűnik, hogy a 2019. március 15-én érkező Tom Clancy's The Division 2 sokkal nagyobb figyelmet fordít a történetre, mint az elődje, de emellett a multis élmény sem sikkad el.