2008 egyik nagy dobása lehetett volna a Tom Clancy's EndWar, ám a kétségkÃvül eredeti elgondolás számos sebbÅ‘l vérzett. A legfontosabb fÃcsörként emlegetett hangvezérlés működése bÅ‘ven hagyott maga után kÃvánnivalót, az egyszemélyes hadjárat bugyuta történetét (A történet szó használata már önmagában túlzás.) pedig joggal érte számtalan kritika.
A Ubisoft ennek ellenére nem adja fel, továbbra is meg akarja hódÃtani a konzolos stratégákat, és forradalmasÃtani kÃvánja a műfajt. Michael De Plater kreatÃv igazgató a videogamer.com zsurnalisztáinak nyilatkozva számolt be arról, hogy a mintegy másfél millió példányban értékesÃtett Tom Clancy's EndWar nyereséget nem termelt, legjobb esetben is a befektetett pénz megtérülésérÅ‘l beszélhetünk. Ennek ellenére büszkén hangoztatta, hogy rávertek a Red Alert 3, a World in Conflict és a Company of Heroes hármasra, s egyedül a Halo Wars teljesÃtményével szemben maradtak alul.
Ahhoz, hogy a jövÅ‘ben még nagyobb sikert érjenek el, véleménye szerint a shanghaji csapatnak elsÅ‘sorban a szingli hadjárat történetén, illetve annak kidolgozottságán kell javÃtson. Arra, hogy a most még viszonylag kis létszámú gárda mikor készülhet el a folytatással, nem tudott válaszolni. Már csak azért sem, mert egy másik projekthez irányÃtották, mégpedig haza Franciaországba a Ubisoft Montpellier stúdiójába, ahol a Ghost Recon: Advanced Warfighter fejlesztÅ‘ivel dolgozhat együtt.