Nem volt előzmények nélküli a Sony mai bejelentése, miszerint a PlayStation üzletág fejlődése és növekedése érdekében 900 munkavállalótól búcsút vesz a vállalat: egyrészt kevesebb PlayStation 5 talált gazdára a tervezettnél, másrészt pedig tízéves mélyponton van a videojátékos részleg nyereségessége, azaz egyre kevesebbet keres a cég az eladott konzolokon és játékokon.
A Sony Interactive fejesei, Jim Ryan és Hermen Hulst szerint változtatásokra lesz szükség, és ennek részeként gondosan átnézték a PlayStation stúdiók portfólióját, minden egyes projektet mérlegre helyeztek, és amelyik túl könnyűnek találtatott, magyarán úgy ítélték meg, hogy nem lenne elég jövedelmező, azt kukázták.
Hulst világossá tette, hogy a játékok elkaszálása még véletlenül sem azt jelenti, hogy megkérdőjelezik meg az adott csapat tehetségét vagy szenvedélyét a projekt iránt, egyszerűen arról van szó, hogy nem minden nagyszerű ötletből születik nagyszerű játék. Máskor pedig a piac vagy az iparág változásai miatt kell újragondolni, és ha szükséges, megváltoztatni a terveket.
Noha mind ő, mind Jim Ryan tartózkodott attól, hogy konkrét projekteket megnevezzen, kettőről már tudomást szerzett a sajtó. Az egyik egy Londonba helyezett, kooperatív fókuszú fantasy játék volt, amin a bezárásra ítélt London Studio dolgozott, azaz minden bizonnyal a PlayStation VR2 gyér játékkínálatát bővítette volna.
A másik projekt egy szolgáltatásalapú Twisted Metalként kezdett formát ölteni a leépítések által szintén erősen érintett Firesprite stúdiónál. Jason Schreier a Bloombergtől úgy tudja, hogy bár hosszabb ideje dolgoztak rajta a fejlesztők, a törlés előtt még nem kapott zöld utat a Sonytól. Valószínűleg az Anthony Mackie főszereplésével forgatott sorozat kedvező fogadtatását akarta kihasználni a cég a franchise feltámasztására.
Tekintve, hogy egyre több elbocsátott fejlesztő frissíti státuszát a közösségimédia-felületeken, nem lennénk meglepve, ha a következő napokban-hetekben újabb, törölt játékokról szivárognának ki részletek.