Úgy két héttel ezelőtt John Riccitello lemondott a posztjáról, ideiglenes utódja (aki egyszer már helyettesítette), Larry Probst pedig nem panaszkodhat: pénzügyi jelentések szerint 1,03 millió dollárt keres egy évben, és ő egyben a vállalat legnagyobb részvényese is. Pedig csak addig lesz ott, amíg méltó utódot nem nem találnak Riccitello számára.
John Riccitello akkor hagyta el az EA-t, amikor elismerte felelősségét a vállalat romló pénzügyi helyzete okán. Csakhogy Michael Pachter elemző rámutatott, hogy Riccitello-t az EA bizottsága irányította, és mielőtt lelépett, kapott egy kis lökést is.
Hogy az EA pénzügyi helyzete hogyan függ össze a társaság játékpolitikájával, azt nem tudni, de ez egy olyan vállalat, amely a sikercímeket évente nyúzza (pl. EA Sports, Need for Speed), olykor nem túl játékosbarát döntésekre kényszeríti fejlesztőit (lásd SimCity teszt), és néha gyanúsan korán hozza ki egy-egy játék új részét (Crysis 3, Battlefield 4). Tisztán látható profitorientáltság: tényleg a rossz helyzet miatt kellett az elnöknek távoznia?
A Game Informer kinyomozta, hogy az EA 1,03 millió dollárt fizet Larry Probst-nak, Riccitello utódjának. Ezen felül kap némi plusz juttatást is attól függően, mennyire jól teljesít. Szóval akkor hogy is van ez? Romló pénzügyi állapotok, és mégis ilyen magas fizetés (amely a Wikipedia szerint 200 000-rel több, mint amennyit Riccitello kapott)?
A WSJ jelentése szint John Riccitello ráadásul 4,7 millió dolláros végkielégítést kapott, amelyben benne van a fel nem használt társadalombiztosítás és fizetéshátralék is. Szép nagy számok, és ahhoz képest, hogy pénzügyi nehézségekről esik szó, ilyen összegekből már nem egy jövedelmező kisebb címet lehetne piacra dobni.
Probst mentségére szóljon, hogy két rákkutatással foglalkozó bizottság tagja is, de azért elgondolkodik az ember a valaha még apró fejlesztőként indult Electronic Arts pénzügyi politikájáról...