Az elmúlt években rengeteget változott a gamerek és az iparágban tevékenykedők nemének aránya.
Az ESA 2013-as felmérése szerint a játékosok 45 százaléka nő, a felnőtt női gamerek pedig lényegesen többen vannak (a videojátékos társadalom 31 százaléka), mint a 17 éves vagy annál fiatalabb gamer fiúk (mindössze 19 százalék). Ebbe feltehetően beletartoznak azok is, akik közösségi oldalakon, okostelefonokon vagy mozgásérzékelős eszközökkel játszanak (Just Dance-eznek például, ami ugye a legtöbb anyának és lánynak instant szerelem), de a videojáték az videojáték.
Carr fejlesztő lévén azon az oldalon is tapasztalja a változást: „Ha a munkára jelentkezőket nézzük, észrevehetjük, hogy végre-valahára megvan az a diverzitás, amit a kreatív csapatban szeretnénk látni. Nem szeretnék egy férfiakkal teli stúdióban ülni, egy vegyes csapat része akarok lenni. Nem akarom, hogy csak srácok csináljanak srácoknak játékot. Szeretném, ha srácok és lányok csinálnának játékot srácoknak és lányoknak.”
Becslései szerint öt-tíz éven belül nagyjából fele-fele arányban lesznek nők és férfiak a fejlesztői oldalon, ami szerintünk is könnyen megeshet.