A BioWare ma már nem csupán abból az edmontoni stúdióból áll, ahonnan először a Mechwarrior-szerű Shattered Steel került ki, majd a világhírnevet biztosító Baldur's Gate. Játékosok milliói számára jelent egyet a minőséggel, akiknek eddig csak kevés alkalommal okozott csalódást.
A híres doktorok által alapított cég logója virít egyebek mellett az ingyenes mókát ígérő Warhammer Online: Wrath of Heroes című alkotáson is, ami nemrég lépett túl a béta negyedik fázisán. Ugyanakkor nem a rend és a káosz soha véget nem érő harca az egyetlen ilyen jellegű projekt a BioWare-nél. Mint azt Ray Muzyka és Greg Zeschuk egy interjúban elárulta. Eredetileg arról beszéltek, hogy ők maguk nem tartják elképzelhetőnek, hogy belátható időn belül teljesen felváltja a Free2Play üzleti modell a havidíjasat. Indokként azt hozták fel, hogy az ingyenes megoldás mögé nem lehet annyi erőforrást felsorakoztatni, és oly hatalmas mennyiségű tartalommal ellátni, mint amennyit például a Star Wars: The Old Republic-ba belezsúfoltak.
Az interjú egy pontján kitértek arra, hogy az ingyenes modell alkalmas arra, hogy újragondoljanak, más megvilágításból mutassanak be klasszikus címeket, éppen ezért rövidesen feltámasztanak egy sokak által kedvelt franchise-t a szóban forgó üzleti modellt használva. Ha a BioWare címeket vesszük sorra, akkor a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights kiesik, mert a D&D jogokkal nem ők rendelkeznek. Maradna tehát a Shattered Steel, vagy a Jade Empire, viszont egyáltalán nem biztos, hogy saját franchise felmelegítéséről van szó, hiszen az EA számtalan, tetszhalott állapotban leledző sorozata közül is válogathatnak.