2020 nyarán láthattuk először a Fable 4-ként emlegetett Fable rebootot, azóta azonban hatalmas a csend a projekt körül, ami tökéletes táptalajt biztosít a negatív pletykáknak és kételkedő megszólalásoknak. Nincs ez másképp ebben az esetben sem, a közelmúltban például azt lehetett hallani, hogy a Fable 4-et kisebbre kellett szabni, hogy megvalósítható legyen, a fejlesztőcsapat egyik vezetője azonban most tisztázta a játék körüli helyzetet.
Néhány nappal ezelőtt az XNC podcast egyik házigazdája azt mondta, nemrégiben olyan információkat kapott, hogy a Fable 4 méreteit visszább kellett venni, mivel a csapat küszködik a ForzaTech motorral, az ugyanis finoman szólva sem ilyen típusú játékokhoz lett megálmodva.
Szerencsére fejlesztést végző Playground Games egyik vezető fejlesztője tisztázta a dolgokat a Twitteren. Amie Loake kétrészes bejegyzésben taglalta, hogy szinte minden AAA játéknál előfordul, hogy a fejlesztés bizonyos szakaszában elhagynak mechanikákat, vagy a játék egyes részeit, azok megvalósítása ugyanis indokolatlanul sok erőforrást emésztene fel. Szerinte ez a folyamat teljesen egészséges, amikor pedig nem történik meg az ésszerű tartalomcsökkentés, akkor szoktak a csúszások és a kellemetlen megjelenések történni.
Elmondta továbbá, annak, hogy egy kicsit szűkítik a projektet, remek hatásaik vannak, hiszen így nem kell erőforrásokat pazarolni halva született ötletekre, ebből pedig az egész játék csak profitál.
Mivel a 2020-as bejelentés óta kvázi semmit nem láttunk a játékból, nagyon reméljük, hogy idén végre mutat majd valamit a Microsoft a projektből. Erre jó alkalom lesz a július 12-én esedékes bemutatójuk, izgatottan várjuk a fejleményeket.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.