A Witcher-sorozat sikerének egyik kulcsa a történetvezetés, és a Sapkowski-regényeken alapuló, rendkívül gazdag világ felépítése volt, és talán ezért is bocsátottuk meg a mai szemmel talán kicsit egyszerű játékmenetet, amivel az első, 2007-es részben szembesültünk. Pedig ezzel elég jól jártunk, ha ugyanis az eredeti, 2002-es koncepció szerint készül el az első Witcher, ma valószínűleg nem beszélnénk trilógiáról.
A sorozat megszületésének kulisszatitkairól Ryszard Chojnowski, a projekt egyik vezetője kezdett el közzétenni egy videósorozatot, az első részben pedig azt a 2002-es demót mutatja meg, amivel több kiadónál házalt a CD Projekt RED a Witcher ötletével. Ez egy felülnézetes akció-rpg volt, némi Diablo-utánérzéssel, illetve Chojnowski elmondása szerint a Baldur's Gate: Dark Alliance volt fontos inspiráció a nem túl sikeres shooter, a Mortyr motorjára épített demó elkészítésekor.
Ebben a változatban Geralt csupán egy NPC volt, ugyanis mindenki egy saját karakterrel kalandozhatott volna. A négy szinten található ellenségekkel csak nagyon alapvető módon harcolhattunk, és a Witcher-jelek közül is csak az Igni effektjei készültek el. Mikor Chojnowski megérkezett a projekthez, úgy találta, hogy a programozók, akik egy rövid akciójátékot szerettek volna, szinte egyáltalán nem kommunikáltak az írókkal és a művészeti csapattal, akik viszont a regények terjedelmének megfelelően egy hatalmas RPG-t láttak volna szívesen.
Ezért a Witcher (szerencsére) eredeti formájában 2003 májusában teljes egészében törlésre került, és a csapat a nulláról kezdte újra a projektet, aminek köszönhetően egy sokkal jobb játékot kaptunk 2007-ben. A jövőben további videók is érkeznek majd a fejlesztés korai szakaszairól, aki tud lengyelül, már meg is nézheti a második részt, ami a 2004-es E3 eseményeiről szól.
Ti mit szóltatok volna egy felülnézetes Witcherhez?