A The Witcher 3: Wild Hunt zártkörű prezentációja alatt 45 percen keresztül mutogatták a fejlesztők, hogy hogyan is képzelik el ők az open world mechanika működését. Csak hogy legyen mihez viszonyítani: a legtöbb fejlesztő 20 perc alatt lezavarja a műsort, beleértve a Q&A részt. De tényleg szükséges volt a háromnegyed órás demózás? Ó, igen.
Manapság minden fejlesztő előszeretettel dobálózik a „nyílt világú” kifejezéssel, és általában nem is hazudnak. Valóban felépítenek egy bejárható, sok esetben még lenyűgözően is festő univerzumot, a probléma ott van, hogy megtölteni sokszor elfelejtik. A játékos nem szereti, ha az üres mezőn kell baktatni, lehet az akármilyen szép. Dőlhetnek a fűszálak és faágak, kirajzolódhat karakterünk formás lábnyoma az iszapos földben, akkor sem lesz élvezetesebb a vándorút, ha nem fut az arcunkba néhány bajbajutott idegen vagy nem történik valami fontos esemény. Az viszont a történetmesélés kárára megy ha telepakolják mellékküldetésekkel a helyszíneket. Elképzelem, ahogy fényes pallosú hősünk elmegy gombát szedni az erre képtelen Mari néninek, amíg társai a térkép túlsó végében várják őt a kötélen a nyakukon. Hiteles mi?
A mellékküldetésekkel tűzdelt hosszú utak elvileg a felfedezésre kellene, hogy bátorítsák a játékosokat, de valójában csak elterelik a figyelmüket a fő sztoriról, ami nem tesz jót a történetmesélésnek. Amikor az E3-as bemutató után a kollégák felvetették ez irányú aggodalmaikat, a The Witcher 3: Wild Hunt rendezője, Konrad Tomaszkiewicz válaszolt a kíváncsi firkászoknak.
„Ez komoly kihívás mivel szeretnénk, hogy a játékosok ugyanazt az intenzív élményt élhessék át, amit a Witcher első és második részénél, de ezt egy nyitott világban akarjuk tálalni. Másképp nem. Emiatt sok kihívással kell szembenéznünk például ott a két pont közti hatalmas tér problémája.” – Konrad nem viccelt, a 45 perces demó nagy részében azt mutogatták, hogy mekkora a játéktér. És volt is min végigrágniuk magukat. „Három fő tájegységet készítettünk, melyek domborzatilag és éghajlatban is jelentősen eltérnek egymástól. Az, amit a prezentációban láttatok (Skellige Archipelago), egy ezek közül. Van még, amit mi csak a „senki földjének” hívunk és a harmadik, a világ legnagyobb városa Novigrad és az azt körülvevő terület."
A terepek nem csak lélegzetelállítóan szépek de meg is lesz a maguk története, a maguk küldetései melyeket elvégezve nyomokra és titkokra bukkanunk. Ezek feltétlenül szükségesek lesznek a fő sztoriban való továbbjutáshoz. Ráadásul a missziók többségének előre nem látható következményei vannak. A demóban Geralt például belefutott egy faluba, ahol egy erdei szellem kísértett. A helyi vénekből álló falutanács szerint őt korábban imádták, és csak úgy akadályozhatják meg az öldöklést, ha visszatérnek ehhez a hagyományhoz. Az ifjak természetesen nem értenek egyet, szerintük egy szörnyről van szó, amit egyszerűen le kellene vágni.
FIGYELEM! Az alábbi bekezdések SPOILEREKET tartalmaznak!
Geralt rövid vizsgálódás után rájön, hogy az erdő szelleme nem más, mint egy Leshen, ami egy magasabb szintű szörnyeteg. Ezután válaszút elé kerül: vagy Herald, a tanács feje mellé áll, vagy Svent támogatja, az egyik ifjat, aki meg akarja ölni a démont. A bemutatóban a választás Svenre esett, így az előadó elment megölni a Leshent. Miután a csata lezajlott, visszatért a faluba a fizetségéért, de csak vérontás nyomait találta ott. Kiderült, hogy távollétünkben Sven és támogatói lemészárolták a véneket. Az egész történet nem szólt másról, mint hatalmi játszmáról, de egy Witcher nem ártja bele magát a helyiek ügyeibe, így Geralt odébb is állt.
Az igazán megdöbbentő a prezentációban az volt, hogy mennyire reálisnak hatott a dolog. A falusiak nem csak álltak és várták, hogy elintézzük a dolgot kezükben az előkészített reward csomaggal. A CD Projekt RED talán nem oldotta meg az open world játékokra jellemző problémákat viszont találtak egy megoldást arra, hogy komoly történeteket meséljenek el utazás közben, és hogy a játékos valóban úgy érezze, hogy hatással van a körülötte lévő világra, nem csak sémákon alapuló, ezerszer látott küldetésekkel kell szöszölnie.
Egyébként Geralt pár hónappal később visszatért a faluba, ahol már csak romokat talált. A Sven által keltett belső harc annyira megtépázta a települést, hogy már nem voltak képesek megvédeni magukat egy külső támadással szemben. SPOILER vége.
A döntések, amelyeket hozunk, valóban kihatnak majd a játékélményre így a játékos formálhatja majd a világot úgy, ahogy szeretné. Mivel a fejlesztők a műfaj jelenlegi csúcsát, a Skyrimet nevezték közvetlen riválisuknak, ez az elvárható minimum.
A The Witcher 3: Wild Hunt megjelenése PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra esedékes 2014-ben.