A The Legend of Zelda: Breath of the Wild egyik sikeres újítása lett a különböző környezeti hatások és a túlélőelemek, így a hőmérséklet, vagy éppen a különböző bónuszokat adó kaják bevezetése. Ugyan nem ilyen részletességgel, de egy modnak hála a The Witcher III: Wild Huntba is behozhatunk néhány ilyen, a realizmushoz hozzájáruló elemet.
A Primal Needs nevű mod három szükségletettel egészíti ki a szerepjátékot, Geralt éhsége és szomja mellett a fáradtsági szintjét is menedzselnünk kell. Mindegyikhez kapcsolódnak különböző büntetések, például ha a karakterünk szomjas, nem regenerálódik az állóképessége, ha pedig éhes, gyorsabban csökken az adrenalin-szintje. A fáradtság a Witcher III: Wild Hunt harcrendszeréhez kapcsolódó képességeket veszi el tőlünk, így nem tudunk kitérni, gurulni, blokkolni, sőt, sprintelni sem, ha túl rég nem hagytuk Geraltot aludni. Amennyiben szeretnétek beszerezni ezeket a nehezítéseket, itt találjátok meg a Primal Needs modot a rendszerek minden részletre kiterjedő leírásával.
Ti szoktátok modolni a Witcher III-at?