The Witcher
Ha egy játék tovább időzik a fejlesztők kezei között, mint azt megszoktuk, hajlamosak vagyunk legyinteni rá, és letenni róla: "ez már sosem készül el", "sokat akara szarka", "igen nagy gondok vannak vele, ha ennyit simogatják" - szoktuk volt mondani.
Hirdetés
A lengyel CD Project a The Witchert már több mint három éve bemutatta a nagyközönségnek, és még majd egy év hátra van a fejlesztésből, ám amit az E3-on láttunk belőle, az nagyon meggyőző volt, s egyértelműen kiemelte a játékot a fenti kategóriából.
Talán emlékeztek még rá, hogy a körítést egy híres lengyel fantasy szerző, Andrzej Sapkowski világa adja. A klasszikus RPG elemekből építkező környezet nem túl biztonságos az egyszeri emberek számára, a pusztában kószáló fenevadak, farkasemberek és hasonló rémségek kordában tartására létrejött ezért egy testvériség, mely új tagjait már gyerekkorukban kiválasztja, és folyamatos kiképzésnek, sötét átalakításoknak veti alá őket. Főhősünk, Geraslt is erre a sorsra jutott.
A harcra nagyon odafigyeltek a fejlesztők: látványos, pörgős, több mint 200 animációs fázissal bír. A különböző támadások a gyorsaságra, az erőre, és a hatékonyságra építhetnek, s nagy részüket alkalmazhatjuk egyszerre több ellenféllel szemben is. Az unalmas és egyhangú klikkelgetést elkerülendő extrákkal is turbózták, például azzal, hogy ha megfelelő helyen és időben kattintunk, ütéseink extra sebzést kapnak.
A sztoriról nagyon sok szépet hallottunk (persze nem konkrétumokat), és a játékban előforduló döntési helyzetek is izgalmasnak ígérkeznek, mivel mindegyiknek megvan a maga jó és rossz vonzata is, azaz egyértelműen "legjobb" választást sosem tudunk eszközölni, mindig szembe kell néznünk valamilyen negatív következménnyel is.
A kinézetre korábban sem volt panasz, ám az E3-on bemutatott változat minden eddiginél pofásabbra sikeredett. A saját fejlesztésű motor határozottan megállja a helyét az újgenerációs engine-felhozatalban, ha átlag PC-n is zökkenőmentesen fut majd, nem lennénk meglepve, ha később találkoznánk vele más fejlesztőcsapatok projektjeiben is, licenszelt formában.
A megjelenés csak 2007-re várható, ám egyelőre úgy néz ki, hogy a hosszúra nyúlt fejlesztési idő a The Witcher esetében meghozza kívánt eredményt, és érdemes lesz rá várni még egy kicsit...
Hirdetés
Hirdetés