Amikor a The Witcher szériáról beszélünk, egy komplex, kifinomult, nagyon erős történeti szállal rendelkező játékra gondolunk, amelyben morális döntések tucatjai várnak arra, hogy jól megkínozzanak. A jó és rossz küzdelme itt nem fekete és fehér, a teljes színpalettát bejárjuk miközben szembenézünk a ránk leselkedő veszéllyel. A modern szerepjáték fenoménja nélkül valószínűleg ma nem itt tartana a hasonló célokat kitűző játékipar. Pedig a The Witcher épphogy megélte a második részt, kis híján bedöglött a projekt.
Az első rész sikere után a CD Projekt egy francia stúdiót, a Widescreen Games-t bízta meg, hogy készítse el a játék konzolos portját, amely a The Witcher : Rise of the White Wolf néven futott. A franciák rengeteg pénzt, időt, energiát öltek a projektbe, de az valahogy nem akart elkészülni. A csapat egyre több pénzt és időt kért a stúdiótól, ahol egyszer csak betelt a pohár. A hosszú, költséges, és leginkább eredménytelen fejlesztési időszak végén nem tárult túl fényes jövőkép a CD Projekt elé. Történt mindez 2009-ben, amikor a gazdasági válság miatt a kiadók a legkisebb baklövést sem engedhették meg maguknak. Az első rész bevételeit ennek az űrnek a kitöltésére használták fel, és úgy tűnt, rövid úton lehúzhatják a rolót.
A srácok azonban nem adták fel, és minden erejükkel azon voltak, hogy a The Witcher 2-t mihamarabb piacra dobják. A játék ekkor még saját motorral sem rendelkezett, így nagy munka várt a fejlesztőkre, de nem adták fel. Két kemény év után 2011 májusában napvilágot látott a The Witcher 2 : Assassins of Kings, amely forradalmasította a szerepjátékok világát.
A sorozat harmadik részének megjelenési dátumával kapcsolatban egyelőre csak találgatások vannak. Ti várjátok már?