Kellett hozzá némi idÅ‘, mÃg az Electronic Arts vezetÅ‘sége felfogta, az online aktiválást igénylÅ‘ másolásvédelmi eljárás - ismertebb nevén DRM - mindenre alkalmas, csak a kalózkodás elleni harcra nem. Aki vásárolt már DRM-mel "megáldott" játékot, az extrém esetekben még olyan helyzettel is szembetalálhatta magát, hogy a szoftvert csupán néhány alkalommal telepÃthette gépére, utána jött a support telefonos zaklatása, hogy csináljanak már valamit, mert túllépte a megengedett limitet, amirÅ‘l még csak nem is tájékoztatták megfelelÅ‘en.
Ezen felül még egy másik, az elkövetkezÅ‘ esztendÅ‘ket érintÅ‘ félelem is joggal merülhet fel a játékosokban: mi történik akkor, ha a kiadó/forgalmazó valamiért úgy dönt, hogy leállÃtja az engedélyezésért felelÅ‘s szervereket? Online aktiválás nélkül márpedig nem fognak a késÅ‘bbiekben működni az érintett játékok, hacsak valamilyen javÃtást nem készÃtenek hozzá. Szép, ugye?
Az EA tehát belátta, hogy ez nem járható út, hiszen csak a tisztességes vásárlókat hozza kellemetlen helyzetbe, arról nem is beszélve, hogy potenciális fogyasztókat riaszt el a DRM mozaikszó látványa. Ezért fogadjuk örömmel Rod Humble levelét, amiből kiderül, hogy a június 2-án megjelenő (PC és Mac) The Sims 3 a hagyományos CD-kulcsos másolásvédelmet alkalmazza majd. Ég veled, DRM!
Arról egyelÅ‘re nem szól a fáma, hogy ez az összes eljövendÅ‘ PC-s cÃmükre is vonatkozna, de nem esélytelen a dolog.