A német illetőségű BlueByte (Örök hálám a fantasztikus Albionért. By the way...folytatást kérnék!) több mint egy évtizede pátyolgatja eme nagybecsű sorozatot, mely Európában komoly népszerűségnek örvend, míg az Egyesült Államokban szinte azt sem tudják, mi fán terem. Erről főként a gyenge értékesítési mutatók, s az alacsony, jobb esetben közepes értékelések tanúskodnak. Sokan vélik úgy, hogy a kultikus második rész után fokozatosan romlott a sorozat színvonala, ami az alapoktól való eltávolodásra vezethető vissza. Mindez az ötödik részben csúcsosodott ki, mely már csak névleg tartozott a Settlers játékok közé. Még 2006-ban részünk lehetett egy remekül sikerült múltidézésben, melynek keretében modern köntösbe ültették a sokak kedvencének számító második részt.
A néhány hónapja debütált hatodik epizód valamelyest visszakanyarodott a gyökerekhez, ám még mindig nem lehet az igazinak nevezni. A vegyes fogadtatás ellenére főként Németországban kelendő epizód túllépte a 100.000 eladott példányt, így már sikeresnek számít, s a Ubisoft annak rendje, s módja szerint be is jelentette az ilyenkor kötelező kiegészítő lemezt, mely az ígéretek szerint márciusban lát napvilágot.
Az Empire of the East magányos farkasoknak készült, nyolc küldetésből álló hadjárattal, s több skirmish, vagy multiplayer módban játszható térképpel érkezik. A történet szerint a Vörös (hehe névrokon:-)) herceg vereséget szenved, s megkezdődik Basa birodalmának újjáépítése Raudrlin által. A déli királyságból Praphat mogul birodalmába, Hidunba vezető kereskedelmi út még mindig járhatatlan, s sem áruk, sem hírek nem juthatnak át. A feladatunk nem más, mint a mogul segítségére sietni, hogy ténykedésünk nyomán a Birodalom ismét régi fényében tündököljék.
Manapság elbujdokolhatna szégyenében az a fejlesztő - akad ilyen nem is egy -, aki mindenhez hozzáad egy keveset és már ki is tolja az ajtón a rohamtempóban elkészült művet. A BlueByte rögtön azzal nyitja az újdonságok hosszú sorát, hogy visszahozza a hiányolt geológusokat, akik képesek víz, vas, kő, stb. lelőhelyeket feltárni. Miután történetünk keletre tolódik, egy teljesen új környezet és építészeti stílus mutatkozik be a Settlers világában. Az ihletadó nem más, mint az ezerarcú India. A szubkontinens éghajlatát élvező telepeseink kénytelenek megtapasztalni a monszun állandó esőzéseit. Mondanom sem kell, hogy ilyenkor gyakoriak az áradások, melyek a játékban is megjelennek. Az esős évszak alatt az utak, ösvények járhatatlansága mellett egyes nyersanyagok időszakos hiányával is küszködhetünk majd. Ki panaszkodott, hogy túl könnyűre sikeredett az alapjáték?! Kalodába vele! Ha már az esővíz témájánál tartunk meg kell említenem, hogy immáron korlátlan mennyiségben áshatunk kutakat, vízgyűjtő medencéket, ciszternákat. Szükségünk is lesz rá, hiszen az esős évszakot mindig követi valami. Na ki találja ki? Pistike ott a hátsó sorban?! Hogy száraz? Bravó, valóban a száraz évszak kopogtat ajtónkon amint eláll az eső, s ilyenkor bizony jól jön majd, ha van miből gazdálkodni. A javak cseréjét (automatikusra állíthatjuk) lehetővé tevő kereskedelmi posztok, illetve a városunkat dísztő objektumok mind-mind az újdonságok körébe sorolhatók.
S végezetül, de nem utolsósorban pedig egy csinos hölggyel bővül a választható hősök köre (a mogul lánya, Saraya hercegnő), kinek képességeit és erényeit "mellesleg" elegendő információ híján sajnos nem áll módomban "kidomborítani".