Még február elején adtunk hÃrt arról, hogy az EA meghosszabbÃtotta a Tolkien Enterprises-szal kötött megállapodását, s egy befektetÅ‘i tanácskozáson felfedte, hogy még a 2009-es pénzügyi év során új játékot adnak ki a licenc alapján. A többség egy esetleges Battle for Middle-Earth 3-ra, vagy a bejelentett, majd néhány hónappal késÅ‘bb jégre tett The White Council cÃmű szerepjátékra gondolt. Mindannyian tévedtek, hiszen az egyszerre több projekten is (Mercenaries 2: World in Flames, Batman) dolgozó Pandemic kapta a feladatot, hogy korábbi sikerjátékának (Star Wars: Battlefront) mintájára feküdjön neki a nagy feladatnak.
A The Lord of the Rings: Conquest olyan helyszÃneket kÃnál harcmezÅ‘ként, mint a Helm-szurdok, Pelennor mezeje, Minas Tirith, a fekete kapu, Moria tárnái, SzéltetÅ‘, vagy a Megye. Egy "jó" és egy "gonosz" hadjáratot kapunk, melyek alakulása az eredeti történetet, vagy éppenséggel azzal ellenkezÅ‘ irányt követ. A kampányt akár három társunkkal vállvetve is végigjátszhatjuk osztott képernyÅ‘n (nyilván csak konzolon) illetve online is. Egymás ellen összesen nyolc játékos ragadhat fegyvert. Pánikra semmi ok, az nem fordulhat elÅ‘, hogy a Fehér Várost 4 védÅ‘ óvja 4 támadó ellenében. Finoman szólva nevetséges lenne. A résztvevÅ‘k limitált száma ellenére látványos, nagy formátumú csata zajlik körülöttünk. A Star Wars: Battlefront kvázi, szellemi örökösének is nevezhetÅ‘ alkotásban olifánt, barlangi troll, balrog, vagy akár Sauron, a sötét úr bÅ‘rében is tombolhatunk (a gonosz oldalon természetesen). A csaták sűrűjében egyszerre mintegy 150 két- vagy négylábút képes a motor kezelni, vagyis ennyien tartózkodhatnak egyidÅ‘ben a képernyÅ‘n. Természetesen harcosként, kószaként, Ãjászként, vagy mágusként is felvehetjük a harcot Sauron rémségeivel szemben. Platformok tekintetében egyelÅ‘re a PC, a PS3 és az X360 biztos, a megjelenés pedig (már amennyiben tartják magukat az eredeti tervekhez) legkésÅ‘bb jövÅ‘ tavasszal esedékes.