A sorozat producere, Eiji Aonuma leült egy kicsit a Kotaku kollégáival beszélgetni arról, hogy miért is vágtak bele a folytatás elkészítésébe, és miért nem valami teljesen új Zelda játék fejlesztésére koncentrálnak.
Aonuma elmondta, hogy egyszerűen túl sok ötletük volt még a Breath of the Wild bővítéséhez.
"Amikor kiadtuk az első DLC-t a Breath of the Wildhoz, akkor rájöttünk, hogy ez egy nagyon jó eszköz ugyanannak a világnak a bővítésére. Ugyanakkor a technikai oldalon egy DLC tulajdonképpen csak adalék adat. Hozzáadunk extrákat valamihez. Ha nagyobb változtatásokat szeretnénk, akkor ahhoz egy DLC nem elég. Eleinte úgy voltunk vele, hogy DLC-ket gyártani jó megoldás lenne, és volt rengeteg ötletünk. Aztán rájöttünk, hogy ez túl sok ötlet és inkább nekiültünk felépíteni egy új játékot."
A The Legend of Zelda: Breath of the Wild két, meglehetősen súlyos tartalmi csomagot kapott, de azután elapadtak a bővítések. Így már tudjuk, hogy miért.