A szemfülesebbek már lehet, hogy kiszúrták az E3-on bemutatott The Last of Us Part II bemutatón, hogy Ellie mozgása jóval könnyedebb és összetettebb, mint az eredeti The Last of Us játékban.
Ez bizony így is lesz, mivel főhősünk új mozdulatokat kap a folytatásban, amivel még gyorsabban és precízebben manőverezhetünk. Rick Cambier, a játék vezető dizájnere egy interjúban elmondta, hogy lesz egy külön "dodge" (avagy kitérés) gomb, amit akció közben is láthattunk a trailerben. Ez egy helyzetfüggő mozdulat lesz, amilyenhez hasonlót már láthattunk működés közben az első játékban is a közelharci összecsapásokban. Az új mozdulat lehetővé teszi, hogy még komplexebb és izgalmasabb harcok elé állítsák a lányt.
A hasalásnak pedig a lopakodásban lesz nagy szerepe. Ehhez is külön gombot rendelnek, így ahol Ellie elfér, ott hasra vághatja magát, hogy így jusson át egy akadályon, vagy éppen elrejtőzzön a veszély elől. Mindkét mozdulat új taktikai lehetőségeket nyit meg előttünk, így várhatóan a fetőzöttek és túlélők elleni harc még izgalmasabb lesz, mint korábban.